כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מחו על סגירת העסקים

הטליבאן השתמש בזרנוקי מים וירה באוויר כד לפזר הפגנה של נשים

הטליבאן השתמש בזרנוקי מים וירה באוויר כדי לפזר הפגנה של נשים אפגניות שמחו על איסור פתיחה מכוני יופי שבעיקר משמשים לאפר משפחות לפני חתונה

הטליבאן השתמש בזרנוקי מים וירה באוויר כד לפזר הפגנה של נשים
לוחמי הטליבאן באפגניסטן צילום: צילומסך

עשרות נשים אפגניות אמיצות מחו על איסור שהטיל הטאליבן על מכוני יופי לאחר שהטליבאן הורה על סגירתם ברחבי המדינה. כוחות הביטחון השתמשו בזרנוקי מים, וירו ברוביהם באוויר כדי לפזר את המחאה.

הטליבאן אמר מוקדם יותר החודש שהם נותנים לכל הסלוני יופי באפגניסטן חודש אחד לסיים את העסקים שלהם ולסגור את החנות. מנהיגי הטליבאן הודיעו שהם מוציאים את הסלונים מחוץ לחוק, משום שהם מציעים דברים האסורים על ידי האסלאם וגורמים לקשיים כלכליים למשפחות החתנים במהלך חגיגות החתונה שנאלצים להוציא כסף על איפור ותסרוקות.

הזכויות והחירויות של נשים ונערות אפגניות נרמסות ללא הפסקה, בעקבות צווים האוסרים עליהן לקבל חינוך, נאסר עליהן להופיע במרחבים ציבוריים ובמרבית מקומות תעסוקה.

"אנחנו כאן בשביל הצדק", אמרה אחת המפגינות "אנחנו רוצים עבודה, אוכל וחופש".

המשרד ל"מידות טובות" המנוהל על ידי הטליבאן, שהכריז על איסור מכוני יופי בתחילת יולי, מסר שהוא משמיד סחורות וכלים המשמשים ל"קידום מוזיקה ושחיתות" ופרסם תמונות של מדורות בטוויטר.

"החומרים הללו, שנאספו מתכניות לא מוסריות בקאבול ובכמה מחוזות בחודשים האחרונים, ואשר גרמו לאובדן הנוער שלנו ולהידרדרות החברה, הושמדו על פי השריעה (החוק האסלאמי)", נכתב בטוויטר.

 

אפגניסטן טאליבן מכון יופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד