כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
פיילוט חדש

המדריך המלא: ההקלות לפלסטינים בשביל פטור מויזה

ישראל משיקה פיילוט שיקל על פלסטינים-אמריקאים בגדה המערבית, להגיש בקשה לאישור נסיעה לישראל לביקורים של עד 90 יום. ארה"ב תפקח על היישום, ותבטיח שהנוסעים יקבלו יחס שווה. המדיניות החדשה תשפיע על כ-70,000 פלסטינים-אמריקאים שנמצאים במרשם האוכלוסין של הרשות הפלסטינית

המדריך המלא: ההקלות לפלסטינים בשביל פטור מויזה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

ישראל תתחיל להקל על הגבלות הסיעה לפלסטינים-אמריקאים לקראת המטרה להתקבל לתוכנית פטור מויזה לארה"ב בחודשים הקרובים, כך הודיעה מחלקת המדינה.

החל מהיום, אזרחי ארה"ב במרשם האוכלוסין של הרשות הפלסטינית יורשו לנסוע לישראל ודרכה עד 90 יום, כך אמר בכיר במחלקת המדינה במהלך תדרוך עם עיתונאים.

פלסטינים-אמריקאים יצטרפו בכך לכל שאר אזרחי ארה"ב שכבר זמן רב יכולים לנסוע לישראל עד שלושה חודשים לצורך עסקים או חופש. התכנית תחול הן על אזרחי ארה"ב בגדה המערבית והן ברצועת עזה.

עד כה, נתב"ג היה מחוץ לתחום לאותם פלסטינים, והם נאלצו לנסוע לירדן ולטוס מעמאן, הפלסטינים נאלצו לשלם אגרות נוספות וזמן נסיעה נוסף הכרוך בכך שישראל מונעת מהפלסטינים להחזיק בשדה תעופה משלהם.

השינוי שהוכרז ביום רביעי הוא מרכיב מרכזי בדרישת ארה"ב שכל המדינות יאשרו לכל האזרחים האמריקאים לנוע בחופשיות, בדיוק כפי שארה"ב מבטיחה לכל האזרחים מ-40 המדינות שכבר נמצאות בתוכנית.

נציגים אמריקנים יעקבו במהלך ששת השבועות הקרובים אחר יישום הצעדים החדשים הנוגעים לנוסעים במרשם האוכלוסין של הרשות הפלסטינית.

דובר מחלקת המדינה, מתיו מילר, אמר לכתבים במהלך התדרוך אתמול כי ארה"ב תחליט אם ישראל "זכאית להתקבל לתוכנית" עד ה-30 בספטמבר.

בינתיים, ארה"ב רוצה שישראל תוכיח שמסה של פלסטינים-אמריקאים מסוגלים להגיש בקשה מקוונת לקבלת היתרי כניסה ל-90 דרך מתאם פעולות הממשלה בשטחים וכן להשתמש בהם בהצלחה כדי לטייל לישראל וממנה.

פלסטינים-אמריקאים לא רק יורשו לנסוע דרך נתב"ג, הם יכולים גם להשתמש באישורי הנסיעה שלהם כדי לנסוע לכל עיר ישראלית. עם זאת, הם עדיין יהיו כפופים לשיקולים ביטחוניים, וסביר להניח שפלסטינים שנעצרו בעבר על ידי צה"ל יתמודדו עם קשיים במעבר.

המדיניות החדשה תשפיע על כ-70,000 פלסטינים-אמריקאים שנמצאים במרשם האוכלוסין של הרשות, מחציתם מתגוררים בגדה המערבית. כ-500 אזרחים אמריקאים חיים ברצועת עזה, ולפי ההערכות יש יותר מ-400,000 פלסטינים-אמריקאים בארה"ב שאינם נמצאים במרשם האוכלוסין של הרשות הפלסטינית.

צעד נוסף שיישמה ישראל בתחילת השבוע היה שינוי הנחיות כדי לאפשר לאזרחי ארה"ב כפולים מארבע מדינות אויב של ישראל, עיראק, איראן, סוריה ולבנון, להיכנס לישראל ללא עיכובים.

 

פטור מויזה פלסטינים ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד