כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
מהדורה לתשעת הימים

לייבל'ה: בן הרבי נחת דקה לפני כניסת השבת

והשבוע בלייבל'ה: בן הרבי שנחת עם מסוק דקות לפני השקיעה | חבר המועצת שנוסע באוטובוס | חברי המועצת של ש"ס שמתנהגים בפשטות וענווה | כנסו למהדורה המיוחדת לתשעת הימים 

לייבל'ה: בן הרבי נחת דקה לפני כניסת השבת
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

"ניין טעג" ימי תשעת הימים -צמד מילים שמעוררות עצבות גדולה אצל כל יהודי ובפרט אצל לייבל'ה, שנזהר שבעתיים בכל הימים האלה לקיים את כל ההלכות המחמירות של רחיצה וכדו' ואבל על חורבן בית המקדש. לייבל'ה מסתפק האם לא לעשות מהדורה בשבוע הבא עקב ט' באב שחל בחמישי, בכל אופן יש עוד שבוע להחליט בנושא.  

ביום רביעי בלילה לייבל'ה היה באמצע להתכתב עם המון העם ברשת החברתית שאי אפשר להסתדר בלעדיה, כשהיא לפתע קרסה למשך ארבעים דקות; לייבל'ה לא יודע חשבונות שמים, אך מה שבטוח שכמות הסטטוסים של ההתרמות שעשו השבוע העיתונאים יוסי שטארק ל'קרעסטיר' בבית שמש ודביר עמר בהתיישבות הצעירה באחיה השילוני הביאו אולי לקריסת הוואטספ. 

לייבל'ה חושף השבוע סיפור באחת החצרות שטסה עם תומכיה למדינה שבה נוסדה החסידות. אממה, שבדיוק ביום הנסיעה הרבי שעלה על הטיסה סבל משושנה ברגלו. וכידוע רגלי חסידיו ישמור והחשש של העסקנים מי ינהל את השבת, הביאו להחלטה להטיס את בנו ממשיך דרכו של הרבי מישראל.

הבן יצא בשישי בצהריים בטיסה ונחת במדינה אבל כמעט כבר נכנסה שבת המלכה. ללייבל'ה נודע כי קבוצת תומכים גייסו מסוק שיביא את הבן של הרבי משדה התעופה היישר לעיירת הגפנים שם נחת המסק 2 דקות לפני השקיעה והשמחה הייתה גדולה. 

הבחירות לרשויות המקומיות ממשיכות להעסיק את הציבור החרדי. חשיפת לייבל'ה: אדמו"ר הקשור לבית משפחת אבוחצירא פנה בשבועות האחרונים לראשי המפלגות החרדיות בניסיון לקדם את מקורבו לראשות מועצה/עיר במקום ראש הרשות החפץ לפרוש אחרי עשרות שנים. לייבל'ה ימשיך ויעקוב.

בסוף השבוע הוכתר חבר מועצת חדש במועצת חכמי התורה של ש"ס ראש הישיבה הגאון רבי יהודה כהן, לייבל'ה שם לב כי כל חברי המועצת של ש"ס מתנהגים בפשטות והוא נצפה עולה לאוטובוס במלכי ישראל מתקף את הרב קו כאחד האדם ממש. 

גם חבר המועצת הגר"ש מחפוד נצפה במירון ובעקבות החום הכבד השיל מעליו את הפראק וישב לאמירת תהילים ליד רבי שמעון בר יוחאי. 

לייבל'ה הגיע השבוע לכנסת וראה במזנון של 'פינתי' את כתב החוץ של 'בחדרי חרדים' יענקי פרבר, והכתב הפוליטי אברהם פריינד, במסיבת עיתונאים על חומוס עם יועץ התקשורת יצחק פלדמן לצד יוני אוחנה, דובר שר הרווחה יעקב מרגי.

במליאת הכנסת תיעדו דוברות הכנסת, שיחה ארוכה בין יו"ר הכנסת אמיר אוחנה לח"כ ארז מלול מש"ס כשמי שנצפה עומד הוא הרל"ש של פינדרוס משה רבר שלא עזב את המליאה. 

בשעות הקטנות של ליל הדיונים על עילת הסבירות, חזר היו"ר הבלתי נשכח של ועדת החוקה מימי הקורונה, הלא הוא יעקב אשר, לשבת על כסאו המוכר והחביב והפעם כממלא מקומו של רוטמן.

תחת ההשראה הלילית ניפק אשר "מחמאה" לח"כ אלעזר שטרן. "בצבא הוא נתקע על אלוף, אז בכנסת הוא רוצה להיות רב, ככה אולי ייצא לו רב אלוף". כל הנוכחים צחקקו והמתיחות בין הקואליציה לאופוזיציה הוחלפה בשעשוע לכמה רגעים.

הדיונים על עילת הסבירות

את סגן שר החקלאות ח"כ משה אבוטבול, ראה לייבל'ה במרכז המבקרים של מכון טיהור שפכי דן (שפד"ן) שהוא מקבל הסברים באמצעות משקפת, לייבל'ה מקווה שמה שרואים משם רואים גם מכאן.

את עמי מימון, שר השמחה, ראה לייבל'ה נופש בדיל שבניו ג'רזי, שם לקח הפוגה יחד עם הרעייה לנופש מרוחק.

עמי גם לא הפסיד את 770 בקראון הייטס מעוז חסידי חב"ד שם לקח לסיור מיוחד את תומך התורה הרב איל משיח שהגיע לביקור מיוחד בתפוח הגדול.

במחיצתו של האדמו"ר מתולדות אהרן בסן אנטון שבאוסטריה ראה לייבל'ה בסיפורי צדיקים לאחר הבדלה בשעה 02:00 אחר חצות שם נראה הבעל מנגן והחזן ישראל אדלר שנפש במקום ועמד כחסיד בפני רבו לשמוע סיפורי צדיקים מהרבי. 

האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שנשאר השנה לפוש בדירתו בשיכון הר יונה בנוף הגליל, יצא לשוח בנאות דשא עם הרב מנחם לייזר מוזס הגבאי המיתולוגי של מורו ורבו האמרי חיים מויז'ניץ, אליהם הצטרף המקורב ר' יוסף מאיר האס הסופר לבית ויז'ניץ.

ההויז בחור האגדי מויז'ניץ יוסף שמעון שכטר נערך לחתונתו בחודש אלול והגיע להזמין את גדול אדמו"רי אירופה הרבי מפשעווארסק.

בשמחת הברית לבן מנכ"ל מלכות אברמי גולדשטיין ראה לייבל'ה את המשפיע הגה"צ ר' מיילך בידרמן ששימש בברית כסנדק מסתודד עם בעל השמחה על נושאים בענייני השעה במוסיקה החסידית. בזווית העין ראה לייבל'ה את הזמר אהרל'ה סמט עומד על המשמר, יודעי דבר מספרים שאהרל'ה הוא ממקורבי המשפיע החסידי.

לייבל'ה בירר ושמע שאת העיצוב המלכותי לברית עשה חבר במקהלה מוטי רוט. לייבל'ה בדק האם במקביל לשירה רוט יעשה לו עיצובים לשמחות מזדמנות.

לייבל'ה התיישב לסעודת המצווה שנערכה כיד המלך והוא לא יכול שלא לשתף אתכם מהתיעוד של היצירה 'אמר ר' אלעזר' שביצעו מיוצגי המשרד - מקהלת מלכות המורחבת, זאנוויל ויינברגר, ובנצי קלצקין.

ברית לבן אברמי גולדשטיין

אפרופו ביתר, בוועידת העסקים ה - 5 של אנשי העסקים בביתר ראה לייבל'ה הרצאה של היועץ העסקי שמחה בלוטניק, ואיש העסקים הביתרי שנתן הרצאה מאלפת על עולם העסקים החרדי.

במהלך הוועידה הופתע אריה ארליך לגלות אבטיח עם הדיוקן שלו, שנחרט על ידי משפחת בורשטיין מ"עלה עלה" בביתר עילית.

באחת בלילה בוועדת החוקה עם סיום ההצבעה על 27.000 ההסתייגויות של האופוזיציה נציגי ביתר בכנסת ישראל ח"כ פינדרוס וחיים רבינוביץ הגישו בשליחתו של ראש העיר מאיר רובינשטיין ליו"ר הוועדה שמחה רוטמן את האבטיח של הועידה הכלכלית לאחר שנאם בזום בוועידה.

בבית המשפט המחוזי בירושלים ראה לייבל'ה איש התקשורת ינון מגל ופרקליט הצמרת עוה"ד ישראל ענדען שנפגשו במסדרונות בית המשפט לקראת עדות מגל בתיק 4000.

אלפים נהרו השבוע לאשדוד לשמחת הוואכט נאכט לבנו של איש הביטוחים שרגי סנדרוביץ מחשובי העסקנים בחסידות ויז'ניץ. לייבל'ה ראה את יו"ר מוסדות אש משה וגבאי הצדקה הרב משה קורניצר מגיש מתנה לשרגי. 

גם בכירי עיריית אשדוד יחיאל וינגרטן ושמואל שוק הגיעו לשמחת הוואך נאכט אצל סנדרוביץ ושמעו מאחד מחשובי הליטאים בעיר שנסתר בתמונה כי רק לסרי ינצח. 

בסיום ההצבעה על הרפורמה המשפטית, התחדש הרב יצחק גולדקנופף בחליפה חדשה במתחם GB בירושלים כיאה לשר השיכון.

בליל שישי האחרון חגיגה גדולה בכפר חב"ד. בהתוועדות ספונטנית שנערכה בכפר חב"ד, חגגו את יום הולדתו של איש התקשורת החב"די הבכיר ר' חיים שאול נוישטט, בהשתתפות ידידיו: רבנים, משפיעים, ראשי הכפר, אנשי תקשורת, ועסקנים. לייבל'ה נעדר מהמסיבה לאחר שנזהר מלשתות וודקה בערב תשעת הימים. 

חם ולח בבני ברק? את יועץ התיירות דודי רובינשטיין לייב'/ה פגש באתר הסקי לה דוז אלפ באלפים הצרפתים עם שלג כל השנה. 

לפני תשעת הימים לייבל'ה יצא לטיול קצר בעיר נתניה, לאחר טבילה בים נכנס לאחד מבתי המדרש שם ראה להפתעתו את המנכ"ל של כנסת ישראל הרב יעקב דינר זוכה לברכה אישית והתייעצות מיוחדת במהלך קבלת הקהל של הרה"צ רבי ישראל אבוחצירא בנו של האדמו"ר רבי יחיאל מרמלה שקבע את משכנו בשנים האחרונות בעיר נתניה ורבים נהנים לאורו. לייבל'ה הבין שקשר חזק מתקיים בן האישים ורשם לעצמו להמשיך לעקוב אחרי הציר המתהווה בין כוכב העשייה הליטאי לבנש"ק לבית אבוחצירא.

במשטרת מחוז ירושלים סיכמו השבוע את הילולת האור החיים הקדוש שהסתיימה בהצלחה רבה. מפקדי המשטרה הודו למנכ"ל מועצת בתי העלמין ירושלים צוריאל קריספל על העבודה המסורה.

בזמן צילום קליפ לבנק מרכנתיל נכנס גדול הזמר ליפא שמלצר להתאוורר מהחום של בני ברק לקומפלקס המפואר של 'אינסייד קרמיקה' ברחוב כהנמן בבני ברק בתמונה עם מנהל הסניף בנצי קוגלר ושלומי זינגר מנהל המכירות.

ואם בשמלצער עסקינן, הוא נצפה באישון לילה בהקלטות לקראת פרוייקט חדש, לו מצולם גם בימים אלו קליפ בעיר התורה והחסידות בני ברק.

ליפא שמלצר בהקלטות בבני ברק

קידוש השם! אלפי ילדי צרפת השתתפו באירוע השנתי של ארגון גן ישראל באחד האולמות היוקרתיים של פריז, על הבמה בהפקה מדהימה היו נמואל וישראל סוסנה.

נמואל וסוסנה בצרפת

כוכב הזמר שמוליק קליין נצפה בחנות ברודווי לצד גאב"ד ז'נבה הגאון רבי אברהם יפה שלזינגר וסייע לו בבחירת קפוטה נאה ומכובדת.

לפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב לשר במשרד החינוך חיים ביטון לרגל הולדת הנכד.

ברכת מזל טוב לצבי רבינסקי מנהל רשת הת"תים תורת הבית בבית שמש ואילת השחר בחריש וועדת הדיור של קהילות דגה"ת לרגל שמחת אירוסי בנו.

ברכת מזל טוב לאיש החסד יוסי זליקוביץ ממירון יו"ר חסדי שבתאי לרגל שמחת אירוסי בתו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב למרדכי פרץ ממנהלי ישיבת ומוסדות 'נהר שלום' של המקובל הגר"ב שמואלי לרגל שמחת בר המצווה לבנו. 

ברכת מזל טוב לאהרן יורוביץ מעסקני חסידות תולדות אברהם יצחק וגרפיקאי מוכשר בפני עצמו לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לעסקן יוסי קורניק מאנטוורפן שבבלגיה לרגל שמחת אירוסי בתו בשעה טובה. 

לייבל'ה רכילות חרדית לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד