ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
סכנת נפשות אמתית

מזכה הרבים הרב גואל אלקריף יצא מגדרו: "זה כמו לתרום דם"

מקרה מצוקה חמור של תלמיד חכם מבני ברק, גרם לרב גואל אלקריף להזדעק ולצאת בקריאה נרגשת לציבור • "מה קורה למי שתורם דם מגופו? – אותו הדבר למי שתורם דמים מכספו" • הקב"ה זימן לידיים שלנו להציל תלמיד חכם מסכנת נפשות!!"

מזכה הרבים  הרב גואל אלקריף יצא מגדרו: "זה כמו לתרום דם"
הרב אלקריף צילום: באדיבות המצלם

מזכה הרבים הגדול הגאון רבי גואל אלקריף שליט"א, אשר דרשותיו הפכו לשם דבר, והמונים נוהרים לשמוע את דברותיו המתוקות בכל עת מצוא, יוצא בקריאה חריגה ונרגשת, לסייע ליהודי תלמיד חכם גדול, אותו הוא מכיר מקרוב, אשר נקלע למצב רפואי של סכנת נפשות בגלל החובות הכבדים הרובצים עליו כתוצאה מהפעלת כולל אברכים ומוסדות תורה לאורך שנים.

הצטרפו לקריאתו של הרב אלקריף ועזרו למשפחה>>>

ראש המוסדות המדובר נסע לברזיל כדי לגייס כספים לטובת מוסדותיו שנקלעו למצב קשה, ודווקא שם תקף אותו התתקף לב חמור מאוד. הוא הובהל לבית החולים ועבר ניתוח לב פתוח באופן מיידי. הניתוח הציל את חייו, אבל כעת הוא מחוייב למנוחה מוחלטת, בזמן שמפעל חייו מאיים לקרוס בגלל החובות הכספיים.

מאחר ולקח על עצמו ערבויות אישיות, המשמעות של קריסת המוסדות היא גם אובדן הבית בו הוא מתגורר יחד עם משפחתו, מה שיגרום לטרגדיה נוראה, ועלול להשפיע בצורה חמורה מאוד על מצב בריאותו.

לנוכח האמור יצא הגאון רבי גואל אלקריף שליט"א, שמכיר את המקרה מקרוב ויודע עד כמה הצורך נחוץ ודחוף, בקריאה קדושה לשומעי לקחו ולכל יהודי באשר הוא, לבוא לעזרת תלמיד החכם השקוע בצרה ובסכנת נפשות של ממש.

הרב אלקריף מציע לציבור 'ביזנס', ומחדד את העובדה שהמילה 'דמים' בלשון הקדוש משמשת לשתי משמעויות שונות ואפילו מנוגדות – דם מצד אחד, וכסף מהצד האחר.

הרב מצטט את דברי ה'שבט מוסר' שכתב כבר לפני 450 שנה, שהעובדה שהמילה משמשת לשתי משמעויות אינה בכדי, כי יש קשר הדוק בין שתיהם.

"מה קורה לאדם שתורם דם מגופו", שואל הרב אלקריף, "הוא מציל חיי אחרים ולא מפסיד כלום, כי הגוף שלו משלים את החסר במהירות ומייצר דם נוסף במקום זה שנתרם. כך גם לגבי מי שתורם כסף לצדקה, הקב"ה מפצה אותו על כך במהירות ולא יחסר לו כלום!".

דמיון נוסף בין שני סוגי הדמים, אומר הרב אלקריף שליט"א, הוא גם בתועלת שאפשר להפיק מהם. "שני ליטרים של דם יכולים להחזיק גוף של 80 קילו, הוא פעיל, הוא רץ, עובד, מקים מוסדות של תורה וחסד מכוחו של מעט דם.

"כך גם הכסף, אפשר לתרום סכום לצדקה, ומכוחו של הסכום הזה יעמדו מוסדות תורה וחסד, תינצל משפחה שלמה, יינצלו חייו של תלמיד חכם עצום הנמצא בסכנת נפשות... דמים בדמים נגעו".

"כל יהודי ישתדל לקחת את המצוה הזאת שהקב"ה זימן לידיים שלנו, להציל תלמיד חכם מסכנת נפשות ולהציל משפחה שלמה ונזכה כולם לביאת משיח צדקנו במהרה בימינו אמן ואמן".

אל הדברים הצטרף גם אביו הגאון רבי רפאל אלקריף שליט"א ראש ישיבת דרך חיים וראש מוסדות נתיבות חיים שהעיד כי "מדובר בתלמיד חשוב ירא שמים מרבים, כל ימיו הרביץ תורה ברבים, העמיד כולל חשוב וגם קהילה חשובה מאוד בבני ברק. כולנו מחויבים היום לתלמיד חכם כזה גדול להיות כעין קרוביו לתמוך בו ולהעמיד אותו על בוריו ולעזור לו בעזרת ה' להחזיר אותו לאיתנו."

הצטרפו לקריאתו של הרב אלקריף ועזרו למשפחה>>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד