י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מכה לדרעי ומקורבו

בג"צ הוציא צו על תנאי ל"חוק טבריה" | רון קובי: "החוק הגיע רק בגללי"

בג"צ מוציא היום צו על תנאי המורה למדינה להשיב בעקבות העתירות שהוגשו נגד החוק הטברייני שמאפשר ליו"ר הוועדה הקרואה ומקורבו של יו"ר ש"ס להתמודד בבחירות לרשות העיר. הדיון בעתירה - בעוד עשרה ימים | קובי ל'בחדרי': "הנכלולית של בועז יוסף גרמה להבנה אצל השופטים"

בג"צ הוציא צו על תנאי ל"חוק טבריה" | רון קובי: "החוק הגיע רק בגללי"
רון קובי בכנסת צילום: ערוץ כנסת

בית המשפט העליון בשבתו כבג"צ נתן היום (חמישי) צו על תנאי בעתירת התנועה לטוהר המידות, עוה"ד שני אילוז ותנועה ישראלית, וקבע את הדיון בעתירה כנגד חוקתיות חוק טבריה ליום 30.7.2023.

כזכור, החוק אשר עבר בקריאה שנייה ושלישית במליאה, קובע כי יו"ר ועדה קרואה יוכל להתמודד בבחירות ברשות בה הוא מכהן, מה שיזכה את המועמד, בועז יוסף, מקורבו של יו"ר ש"ס דרעי, ביתרון במרוץ. וזאת בניגוד למגבלת הצינון שהייתה קבועה לפני כן. התיקון יחול גם במועצות האזוריות. עוד נקבע כי תחול על ראש הוועדה הממונה תקופת צינון של שלושה חודשים.

בשיחה עם בחדרי חרדים מתייחס רון קובי, ראש העירייה לשעבר ואחד המתמודדים המובילים לרשות העיר לצו בית המשפט. "דבר נפל בירושלים, התגובה השקרית והנכלולית של בועז יוסף גרמה אצל השופטים להבנה כי החוק הפרסונאלי הנקרא חוק טבריה/ בועז יוסף הזה רע מעיקרו".

קובי אומר כי "בועז יוסף הוא אדריכל ההדחה של רון קובי מראשית היבחרו והיה למעשה המתכנן הראשי של כיבוש העיר טבריה לטובת אריה דרעי ומקורביו יחד עם רפאל טרבלסי ונציגי האופוזיציה הטבריינית".

קובי ממשיך ותוקף את בועז יוסף וטוען כי הוא "גרם להרס רב של האמון בדמוקרטיה בקרב הציבור הטברייני ואפשר לומר היום בבירור כי חוק זה לא היה בא לעולם אם אני רון קובי לא הייתי המתמודד המוביל בכל הסקרים לראשות העיר. כפי שאמרתי השבוע בראש חוצות: בועז יוסף לא יתמודד לראשות העיר מהמון סיבות".

לסיום אומר ראש העיר לשעבר: "אני בטוח שבג"ץ ייתן אמירות קשות על האיש בדיון ובהחלטות הבאות לבוא. נפגש בבג"ץ".

שעות לאחר שהחוק עבר אמר קובי ל'בחדרי' כי ברור שמי שעומד מאחורי המהלך הוא יו"ר ש"ס והבהיר כי בג"ץ יפסול את החוק. "הקול קול יעקב והידיים ידי עשיו. רוחו של דרעי מעל החוק המושחת הזה שבג"צ עתיד לפסול". "בכל מקרה", הוא מבהיר, "אני, רון קובי, מנצח את גוש דרעי-בועז-פיניאן בקלפי ובפער גדול".

 

 

טבריה רון קובי בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד