כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
נאום ההרגעה

נתניהו בהצהרה: "רוצים להפיל את הממשלה בלי קשר לרפורמה"

ראה"מ נתניהו מסר הצהרה לקראת חקיקתו הסופית של צמצום עילת הסבירות. הזהיר כי "סרבנות מצד אחד מובילה לסרבנות מצד אחר", גילה: "נעשים מאמצים להגיע להסכמה על עילת הסבירות" ותקף: "היד שהושטנו לאופוזיציה נותרה באוויר. ייתכן והם חוששים מהנהגת המחאה"

נתניהו בהצהרה: "רוצים להפיל את הממשלה בלי קשר לרפורמה"
הצהרת ראש הממשלה נתניהו צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (חמישי) הצהרה לתקשורת לקראת סיום חקיקת החוק לצמצום עילת הסבירות. נתניהו פתח ואמר: "כולנו רוצים צה"ל חזק ומבינים שיש לנו רק מדינה אחת".

נתניהו הוסיף: "אני מבקש להרגיע את כולם, בכל מצב ישראל תמשיך להיות דמוקרטית וליברלית. לא תהיה מדינת הלכה ונשמור על זכויות הפרט של כולם, וכשאני אומר כולם - אין שווים יותר ויש שווים פחות".

ראש הממשלה תקף ואמר: "יש שרוצים להפיל את הממשלה בלי קשר לרפורמה. אני רוצה להרגיע את כולם: ישראל תמשיך להיות דמוקרטית וליברלית".

נתניהו הבהיר: "אני שואף להגיע להסכמה רחבה ולכן נכנסנו להידברות. במשך שלושה חודשים הקואליציה הציעה הצעה אחר הצעה לאופוזיציה אך לצערי הרב היד שהושטנו לאופוזיציה נותרה באוויר. אף על פי כן, גם בהיעדר פרטנר, הקואליציה ריככה את הרפורמה המקורית והורידה את פסקת ההתגברות המוחלטת", אמר.

ראש הממשלה נתניהו התייחס לאיומי הסרבנות ואמר: "הדיבורים על הרס הדמוקרטיה הם אבסורדים. הסרבנות מסכנת את הדמוקרטיה, ואם הם יצליחו זהו קץ הדמוקרטיה, כל אזרח חייב להתנגד לכך. היד שמכניסה את הפתק לקלפי צריכה להכריע ולא היד שעל ההדק. גם להסכמי אוסלו היו רבים שהתנגדו, אך הם לא תמכו בסרבנות. המסיתים הראשיים לסרבנות הם רמטכ"לים ושרי ביטחון לשעבר" לדבריו, "כשגורמים בצבא מנסים להכתיב את המדיניות זה דבר פסול ואם הם יצליחו זה קץ הדמוקרטיה. סרבנות מצד אחד מובילה לסרבנות מצד אחר. טוב שכמה מראשי האופוזיציה יצאו נגד הסרבנות".

לסיום אמר: "גם ברגעים אלו נעשים מאמצים להגיע להסכמה על עילת הסבירות. אם לא יצליחו, דלתה של הקואליציה תישאר פתוחה. אין לנו ארץ אחרת. אחים אנחנו", סיים נתניהו.

מסביבת יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ נמסר: "לא מכירים מגעים עם הקואליציה".

ממפלגת 'המחנה הממלכתי' נמסר בתגובה לנאום: "בעת של אתגרים ביטחוניים אדירים, ערב תשעה באב - נתניהו מדבר על הצורך לאחד את העם, ובפועל מדרדר אותנו לשבר היסטורי חסר תקדים על סף מלחמת אחים. אנחנו שבים וקוראים לנתניהו לקבל את הצעת גנץ ולחזור למתווה של הסכמות רחבות שיעצור את הכאוס, ויחזיר את מדינת ישראל למסלול בכדי להתמודד עם האתגרים האדירים שניצבים בפניה. ההיסטוריה לא תסלח למי שיבחר בפוליטיקה קטנה על פני טובת מדינת ישראל ואזרחיה".

יו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן הגיב ותקף: "הצהרת ראש הממשלה היא עוד ספין ועוד ניסיון לרמות את הציבור ולהוליך שולל את האופוזיציה ואת אנשי המחאה. זהו שלב נוסף בשיטת הסלמי של נתניהו, שמנסה להשיג שקט עד יעבור זעם, ולהביא לקידום של חוקים מטורללים נוספים עם החזרה למושב החורף. הפתרון האמיתי היחידי זה החלפת הממשלה המשיחית הזו, הקמת ממשלה ציונית וליברלית וכינון חוקה. לאזרחי ישראל מגיעה מנהיגות אחרת".

בנימין נתניהו עילת הסבירות הצהרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד