י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תיעוד הוד

ממאה שערים לנוף הגליל: הרבי שלא נסע לאירופה

האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שנשאר השנה לפוש בדירתו בשיכון הר יונה בנוף הגליל, יצא לשוח בנאות דשא עם הרב מנחם לייזר מוזס, הגבאי המיתולוגי של מורו ורבו ה'אמרי חיים' מויז'ניץ, אליהם הצטרף המקורב ר' יוסף מאיר האס | תיעוד

ממאה שערים לנוף הגליל: הרבי שלא נסע לאירופה
הרבי מתולדות אברהם יצחק בנאות דשא צילום: באדיבות המצלם

האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שכמעט בכל שנה היה יוצא לאחת ממדינות אירופה למנוחת הנפש בחודשי הקיץ, נותר השנה בארץ ישראל מפני חולשתו ושוהה למנוחה בדירתו בשיכון תולדות אברהם יצחק בנוף הגליל, שם שוקד הרבי על תלמודו ובעבודת הקודש על מי מנוחות, ויוצא בכל ערב לשוח בנאות דשא באוויר הצלול של הרי הגליל.

אמש, יום רביעי ר"ח אב, יצא הרבי לטיול 'שפאציר' עם חבר הכנסת לשעבר הרב מנחם אליעזר מוזס, שהיה משב"ק שנים רבות אצל מורו ורבו של הרבי מתוא"י, הרה"ק ה'אמרי חיים' מויז'ניץ, אליו כידוע הרבי מתוא"י דבוק ומקושר בלב ונפש, ומחזיק את עצמו לתלמיד מובהק ולחסיד נאמן מאז למד בישיבת ויז'ניץ תקופה קצרה בימי בחרותו.

אל הטיול הצטרף גם הסופר הרב יוסף מאיר האס, מי שכתב את שני הכרכים 'לפני ולפנים' מזכרונות הרב מוזס על ה'אמרי חיים', ונחשב כיום לסופר הדגל בחצרות בית ויז'ניץ וממקורבי האדמו"ר מתוא"י.

במהלך הטיול העלה הרבי מתוא"י זכרונות נרגשים מהתקופות הנהדרות שזכה להיות אצל מורו ורבו ה'אמרי חיים' מויז'ניץ, וכן על דמויותיהם הבלתי נשכחות על החסידים הידועים לבית ויזניץ שזכה להכיר באותם ימים.

משמשיו של הרבי הדגישו לאחר מכן, כי כבר זמן רב לא נראה הרבי בכזו התחדשות ורעננות לאחר החולשה הגדולה שעברה עליו בחודשים האחרונים, וכאן התחדש כנשר נעוריו עם פגישתו עם המשב"ק הוותיק של רבו המובהק.

הרב מוזס חביבם ונאמנם של גדולי ישראל, הידוע בפיו המפיק מרגליות ובשפתו הציורית, ריתק את הרבי והמלווים בסיפורי הוד ומופת מתוך ביתו של הרבי ה'אמרי חיים', וחשף לראשונה סיפורים שעוד לא נשמעו מתוך החדר והקודש פנימה, כשהרבי יושב מרותק למוצא פיו ומקבל כל מילה בהנאה צרופה.
בתוך הדברים הזכיר הרב מוזס בצחות את המציאות, שכזה טיול וביקור יכול לצאת רק כאן בנוף הגליל, כשהוא מרמז שבשכונת מאה שערים אינו יכול להיכנס מחשש הסיקריקים והקנאים. וסיפר, שפעם שאל אחד את האמרי חיים מדוע אינו הולך למקום מסוים, ובכך רצה להקניטו, אבל בתגובה שאל אותו ה'אמרי חיים': האם הולך הוא להתפלל בכותל המערבי? הלה השיב בשלילה, כי הכותל היה אז בידי הירדנים.

שאל אותו ה'אמרי חיים': וכי מה הבעיה ללכת לכותל? השיב האיש: "לכותל עצמו אין בעיה ללכת, הבעיה היא עם האנשים מסביב"... אמר לו האמרי חיים בתרועת ניצחון: "נו, הרי אתה עצמך ענית עבורי את התשובה"... הרבי מתוא"י הבין מיד את הרמז וכל הנוכחים פרצו בצחוק.

צפו בגלריה מהטיול המיוחד של האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק עם הרב מנחם אליעזר מוזס.

תולדות אברהם יצחק נוף הגליל מנחם אליעזר מוזס יוסף מאיר האס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד