כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"תכננו להיות שהידים"

הדקירה בירושלים - פיגוע, שלושה פלסטינים נעצרו

החשודים בביצוע פיגוע הדקירה בשכונת גילה בירושלים, בו נפצע קשה אזרח יהודי בשנות ה-20 לחייו, נעצרו ע"י שב"כ וקשרו את עצמם לביצוע הפיגוע | בחקירתם סיפרו כי "תכננו להיות שהידים" | כל הפרטים

הדקירה בירושלים - פיגוע, שלושה פלסטינים נעצרו
זירת הפיגוע צילום: דוברות המשטרה

שלושה פלסטינים נעצרו הבוקר (שבת) ע"י כוחות הביטחון בחשד שביצעו את פיגוע הדקירה בשכונת גילה בירושלים, נפצע אור ויינר סייר בן ה-25 באורח קשה. השלושה, לפי השב"כ, צעירים תושבי בית לחם, נלכדו בתום מאמץ מודיעיני ומבצעי בפעילות משותפת של שב"כ, צה"ל ומג"ב.

מחקירתם הראשונית בשב"כ קשרו עצמם השלושה לביצוע הפיגוע. שב"כ מסר כי חקירת החשודים נמשכת. ”כוחות הביטחון ימשיכו לפעול על מנת לבוא בחשבון עם אלו אשר ביצעו פיגועים כנגד אזרחי ישראל וכוחות הביטחון", נאמר בהודעת השב"כ.

לפי המשטרה, מחקירה ראשונית של המחבלים, עולה כי השלושה הגיעו למקום ביום הפיגוע רגלית יחדיו מכיוון בית ג'אלא כשהם מצוידים בשלושה סכיני קצבים גדולים, זאת במטרה לרצוח יהודי ולהיות ״שהידים״. לאחר הפיגוע נמלטו מהמקום.

המחבלים שנעצרו: דוברות המשטרה

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן התייחס הבוקר למעצר החשודים ואמר: "מאז הפיגוע לא חסכנו מאמצים ומשאבים בכדי להבין את נסיבות המקרה, להתחקות אחר זהות החשודים, לאתר וללכוד אותם. הבוקר הסתיים המצוד אחר המחבלים, סגרנו מעגל ואני רוצה להודות לכל הכוחות שהשתתפו במצוד אחר המחבלים ופעלו בשיתוף פעולה יחד, מהמשטרה, מצה״ל ומהשב"כ".

"אני בטוח כי חוקרי ימ"ר ירושלים ושב"כ יעשו כעת את כל פעולות החקירה הנדרשות בכדי למצות את הדין עם המחבלים. אני רוצה לחזק את בני משפחתו של אור שנפצע בפיגוע באורח קשה ולאחל לו החלמת מהירה", הוסיף מפקד המחוז.

בתוך כך, ניסיון פיגוע התרחש בליל שבת. דובר צה"ל מסר כי אירע ניסיון דריסה לעבר כוח צה"ל שהיה בפעילות יזומה בכפר סבסטיה. הכוח הגיב בירי לעבר שני החשודים שנסעו ברכב, נהג הרכב נוטרל וחשוד נוסף שהיה ברכב נפצע ונעצר על ידי הכוח, אין נפגעים לכוחותינו.

במקביל, במהלך השבת אירעו כמה תקריות ביהודה ושומרון. סמוך לכפר בית בית אמור יידו פלסטינים אבנים והשליכו מטען לעבר כוחות צה"ל. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות וקצין צה"ל במילואים נפצע באורח קל מרסיסי המטען. באזור בכפר אום צפא רעולי פנים יידו אבנים לעבר הכוחות. לוחם מג"ב הגיב בירי לעבר החשודים ולפי משרד הבריאות הפלשתיני פלשתיני בן 17 נהרג.

פיגוע דקירה מחבלים שכונת גילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד