ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
שעות לפני תחילת הדיון

דריכות במערכת הפוליטית: נתניהו מקיים התייעצויות ומצופף שורות

שעות לפני שהדיון על חוק צמצום עילת הסבירות יחל, במערכת הפוליטית שוררת דריכות רבה. מאחורי הקלעים נמשכים ניסיונות התיווך כל העת. בכירים בקואליציה: "אם גלנט לא יתמוך בחוק עילת הסבירות הוא יועבר מתפקידו"

דריכות במערכת הפוליטית: נתניהו מקיים התייעצויות ומצופף שורות
בנימין נתניהו ויואב גלנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מתח במערכת הפוליטית שעות ספורות לפני פתיחת הדיון במליאה, כאשר מאחורי הקלעים נמשכים ניסיונות התיווך כל העת. בכירים בקואליציה צוטטו בחדשות 12 משגרים איום לעבר שר הביטחון: "אם גלנט לא יתמוך בחוק עילת הסבירות הוא יועבר מתפקידו, הפעם לא תהיה מחילה".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו עסוק בשעות האחרונות באיחוד השורות בקואליציה לקראת ההצבעה, זאת כדי לוודא שהחוק אכן יעבור.

נתניהו מקיים שיחות עם חברי כנסת וגורמים פוליטיים ועורך התייעצויות. חברי הקואליציה קיבלו הערב הודעה כי "מחר החל משעה 14:00 עליכם להיות בירושלים ולהשאיר פרטים אצל צוות הסיעה היכן תהיו. אין אישור לאף אחד לא לקיים את ההנחיה".

שרים בכירים בקואליציה הגיבו לאיומי הטייסים והבהירו כי הפעם הקואליציה לא תתקפל. שר המשפטים, יריב לוין, כתב בהודעה פנימית לתומכי הרפורמה: "אסור לוותר! אחרת אהוד ברק וחבורת טייסים במילואים יהפכו לבעלי הבית של המדינה ויקבעו כל דבר".

כמו כן, שר התרבות והספורט מיקי זוהר, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "בדמוקרטיה משפיעים על החלטות הממשלה בקלפי, לא בסרבנות צבאית".

שר התפוצות, עמיחי שיקלי, הגיב אף הוא בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "התיקון המוצע לחוק יסוד שפיטה לצמצום עילת הסבירות יועבר כמתוכנן. לכנסת ישראל ולממשלת ישראל אין את הזכות להיכנע לאיומי פרוטקשן של סרבנים פוליטיים".

שר האנרגיה, ישראל כץ, הבהיר: "ביום שני החקיקה תעבור או בהסכמה או בנוסח הקיים. הוויכוח הוא כבר לא על עילת הסבירות שרבים הסכימו לה בעבר. יש כאן ניסיון לנצל שירות צבאי כדי לכפות על הממשלה לשנות מדיניות".

שר החקלאות וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני חה״כ אבי דיכטר אמר: "אנחנו נעביר את החוק ביום שני כמו שצריך. אנחנו צריכים ללכת עם האמת שלנו".

 

 

יואב גלנט עילת הסבירות בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד