כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
משתלטים על היבשת

מרכז אפריקה: "וגנר נמצא בשטחנו כדי לאמן את חיילינו"

קבוצת וגנר הרוסית נמצאת בלוב, סודן, הרפובליקה המרכז אפריקאית, מאלי, מדגסקר ומוזמביק, כדי לספק תמיכה ואבטחה לחברות כרייה רוסיות ולחברות שעובדות איתן. נשיאות הרפובליקה המרכז אפריקאית אישרה כי כוחות רוסיים נמצאים בשטחה למשימת אימון כוחותיה

מרכז אפריקה: "וגנר נמצא בשטחנו כדי לאמן את חיילינו"
מפקד כוח וגנר מוקף בלוחמיו צילום: צילום מסך

נשיאות הרפובליקה המרכז אפריקאית אישרה כי כוחות רוסיים נמצאים בשטחה למשימת אימון כוחותיה, וציינה כי "הכוחות הרוסיים מסייעים להגביר את הביטחון", הכוחות הללו הם כוחותיו של וגנר שלאחרונה יצאו מגבולות רוסיה אוקראינה לאחר מרד כושל.

פידל גואנגיקה, יועצו הבכיר של נשיא הרפובליקה המרכז אפריקאית, אמר בראיון לאל-ערביה/אלחאדת' כי ארצו חתמה על הסכם הגנה עם מוסקבה המאפשר נוכחות כוחותיה על אדמותיהם.

הוא הוסיף כי כוחות רוסים נמצאים ברפובליקה המרכז אפריקאית ובכמה מדינות אפריקאיות נוספות, והצביע על כך שכוחותיו של וגנר פועלים להגן על נשיא המדינה.

הוא גם האשים כי נאט"ו והמערב פועלים לערער את יציבות הביטחון של אזור אפריקה, ואמר כי ארצו לא מפחדת מהפיכות, שכן רוסיה פועלת להגן עליהן מפני מעצמות המערב.

הוא האשים את צרפת בניצול משאבי ארצו, וציין כי הנשיאים לשעבר של ארצו היו "עבדים של צרפת", כלשונו.

גואנגיקה אמר כי צרפת התייחסה למרכז אפריקה כאל "רכוש פרטי". הוא הוסיף כי צרפת סירבה לספק לארצו נשק כדי להילחם בטרור, מה שגרם להם לחפש סיוע ברוסיה, והדגיש כי השותפות שלהם עם רוסיה מיטיבה עם שתי המדינות.

ראוי לציין כי קבוצת וגנר הרוסית פרסה כוחות בלוב, סודן, הרפובליקה המרכז אפריקאית, מאלי, מדגסקר ומוזמביק, כדי לספק תמיכה ואבטחה לחברות כרייה רוסיות ולחברות שעובדות איתן, כך על פי כמה דיווחי מודיעין מערביים.

 

צרפת רוסיה אפריקה כח וגנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד