י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
למרות הלחץ

ארה"ב לא ממהרת לספק לאוקראינה טילים ארוכי טווח

אוקראינה ביקשה מארה"ב טילים ארוכי טווח. אבל הפנטגון הגיב שאין לו מספיק לתת ואוקראינה לא באמת צריכה אותם. "ללא נשק ארוך טווח, קשה לא רק לבצע משימה התקפית אלא גם לנהל מבצע הגנתי", אמר זלנסקי

ארה"ב לא ממהרת לספק לאוקראינה טילים ארוכי טווח
מערכת טילים אוקראינית צילום: משרד ההגנה האוקראיני

ממשל ביידן מחזיק בתוקף בדעה (לפחות לעת עתה) שאין לשלוח טילים ארוכי טווח לאוקראינה למרות הלחץ הגובר מצד מחוקקים אמריקאים ותחנונים מהממשלה בקייב, כך לפי גורמים אמריקאים ששוחחו עם ה'וושינגטון פוסט'.

אכזבה מהקצב האיטי של מתקפת הנגד של אוקראינה נגד רוסיה, ודברים מעורפלים של הנשיא ביידן הובילו להשערות נרחבות לפיהן הטילים יגיעו לאוקראינה, בדומה למערכות נשק אמריקאיות אחרות שארה"ב סרבה לתת לאוקראינה, אך בסופו של דבר אושרו במהלך 17 חודשי המלחמה.

בסוף מאי האחרון, נראה היה כי ביידן שינה את ה"לא" התקיף שלו בעבר בנוגע לאפשרות של טילים ארוכי טווח, ואמר לראשונה שהטילים עדיין בדיון, שבועיים לאחר מכן אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כי הוא וביידן שוחחו על הטילים בפסגת נאט"ו בווילנה, ליטא, אך לא התקבלה החלטה.

הפנטגון מאמין שלאוקראינה יש צרכים אחרים, דחופים יותר מאשר הטילים הללו, וחוששים ששליחת טילים לאוקראינה כדי לחולל שינוי בשדה הקרב תערער קשות את המוכנות של ארה"ב במקרה של סכסוך באזור אחר.

"ללא נשק ארוך טווח, קשה לא רק לבצע משימה התקפית אלא גם לנהל מבצע הגנתי", אמר זלנסקי במסיבת עיתונאים ב-7 ביולי בפראג.

כשנשאל ביום חמישי האחרון מה נמצא בראש רשימת צרכי האבטחה של אוקראינה, אמר אנדריי ירמק, ראש לשכת הנשיאות של זלנסקי: "התשובה שלי תהיה פשוטה מאוד. בשלב זה מאוד ברור ומובן שאנחנו צריכים ומחכים להחלטות על טילים ארוכי טווח".

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי ארה''ב טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד