כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
לאחר 80 שנה

מחנות ריכוז נאצים באיי התעלה ייחקרו רשמית

מחנות ריכוז נאצים באיי התעלה ייחקרו סוף סוף רשמית. ככל הנראה אלפי יהודים ושבויי מלחמה נוספים מתו באולדרני, הרבה יותר ממה שחשבו. אלפים נהרגו ורבים נקברו בקברי אחים באי

קבר אחים: אילוסטרציה
קבר אחים: אילוסטרציה

מחנות הריכוז הנאצים היחידים שהיו קיימים על אדמת בריטניה יחקרו סוף סוף בחקירה ממשלתית רשמית, כך חושף ה'אובזרבר' הבריטי.

שמונים שנה לאחר אחת הפרשיות האפלות ביותר בהיסטוריה הבריטית, הממשלה אמורה לערוך בדיקה של מספר האסירים שנרצחו על ידי הנאצים באולדרני, באיי התעלה המהווה מושבת כתר של בריטניה. אורכו של האי הוא 5 ק"מ ורוחבו 3 ק"מ. האי ממוקם 16 ק"מ מערבית לצרפת, 32 ק"מ וכ-100 ק"מ מחופי אנגליה.

על פי הדיווח, הנאצים ניהלו שניים מהמחנות באולדרני במהלך מלחמת העולם השנייה, וראיות חדשות להיקף הברבריות הנאצית באי הופיעו במהלך השנים האחרונות. מספר הקורבנות היה לא ברור, לטענת חוקרים, אלפים נהרגו ורבים נקברו בקברי אחים באי.

דיים מרגרט הודג', חברת הפרלמנט של הלייבור שאביה נמלט מרדיפת הנאצים בגרמניה, בירכה על החקירה: "הגיע הזמן שהממשלה הבריטית ושלטונות אולדרני יתמודדו סוף סוף עם הזוועה של מה שקרה על אדמת בריטניה. לא יכולים להיות יותר שקרים ולא עוד הסתרה".

איי התעלה היו החלק היחיד של האי הבריטי שנכבש על ידי הצבא הגרמני לאחר שקבינט המלחמה של וינסטון צ'רצ'יל החליט בקיץ 1940 שלא ניתן להגן עליהם. האוכלוסייה הבריטית של אולדרני פונתה, מה שאיפשר לפיקוד העליון הנאצי להפוך את האי לכלא ענק.

למרות שרוב האסירים היו רוסים ואוקראינים, שהובאו מהחלקים הכבושים של ברית המועצות כדי לבנות את ההגנות הענקיות של היטלר, ידוע שיהודים רבים, צפון אפריקאים וספרדים נלקחו גם לאולדרני.

על פי עדויות מהתקופה, אסירים רבים נהרגו במדיניות רצח שיטתית תוך כדי עבודה. אחרים עונו, נורו, קיבלו זריקות קטלניות ואילו חולים או כאלה שאינם מסוגלים לעבוד, נשלחו למחנות ההשמדה באירופה הכבושה.

מאות יהודים צרפתים שוכנו במחנה אחד באי לאחר שהועברו לשם ממחנה המעבר דרנסי בפריז, שם רוכזו יהודים ונשלחו לאושוויץ במהלך הכיבוש הגרמני של צרפת.

 

 

 

קבר אחים מלחמת העולם השניה נאצים בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד