ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
עליית מדרגה

גלנט מאיים לא להשתתף בהצבעה על החוק לצמצום עילת הסבירות

שר הביטחון יואב גלנט העביר מסר ולפיו אם לא יהיה מאמץ לדחייה של חקיקת החוק לצמצום עילת הסבירות או מאמץ אמיתי לרכך את נוסח החוק, הוא לא ישתתף בהצבעה על החוק צמצום עילת הסבירות. הבוקר הגיע גלנט לבית החולים שיבא שם מאושפז ראש הממשלה בנימין נתניהו

גלנט מאיים לא להשתתף בהצבעה על החוק לצמצום עילת הסבירות
השר יואב גלנט צילום: ניקול לסקבי, משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט העביר מסר ולפיו אם לא יהיה מאמץ לדחייה של החקיקה או מאמץ אמיתי לרכך את נוסח החוק, הוא לא ישתתף בהצבעה על החוק צמצום עילת הסבירות, כך דווח בכאן חדשות.

מדובר בעליית מדרגה במסרים שמעביר השר גלנט במהלך סוף השבוע. גלנט פועל להארכת מושב הקיץ של הכנסת כדי להשיג עוד זמן. בסביבת גלנט אמרו הבוקר כי הוא פועל בכל הדרכים כדי להגיע להסכמה רחבה ככל הניתן, ואין לכך קשר לגבי הצבעתו על החוק.

בתוך כך, הבוקר הגיע שר הביטחון יואב גלנט לבית החולים שיבא שם מאושפז ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בכירים בקואליציה שיגרו אמש איום לעבר שר הביטחון והבהירו: "אם גלנט לא יתמוך בחוק עילת הסבירות הוא יועבר מתפקידו, הפעם לא תהיה מחילה".

כזכור, בסוף השבוע דווח כי שר הביטחון יואב גלנט פועל ביממה האחרונה מול ראשי הקואליציה ואף מול ראשי מפלגות אופוזיציה, על מנת להביא להארכה של כנס הקיץ בכמה ימים.  

מטרת הארכה היא לאפשר לדחות את ההצבעה על ביטול עילת הסבירות בניסיון לתת לצדדים זמן נוסף להגיע להסכמה רחבה על החוק.

בימים האחרונים קיים שר הביטחון שיחות רצופות עם הרמטכ"ל הרצי הלוי ועם מפקד חיל האוויר בר, ומהן עלתה תמונת מצב לא פשוטה לגבי המצב של הצבא. גלנט אמר בעקבות מכתב הטייסים: "המצב מדאיג מאוד, יש לדחות את החקיקה".

מטעמו של שר הביטחון נמסר כי, "שר הביטחון, יואב גלנט, פועל בכל הדרכים על מנת להביא להסכמה רחבה, למנוע פגיעה בביטחון ישראל ולשמור את צה״ל מחוץ למחלוקת הפוליטית".

בכירים בקואליציה אמרו בתגובה: "עמדת הממשלה והקואליציה היא חד משמעית- הפגיעה הגדולה ביותר בביטחון ובדמוקרטיה בישראל הוא הכפפת הממשלה והכנסת לתכתיבים של יחידות צבאיות. המאמצים להשגת חקיקה בהסכמה ימשכו עד הרגע האחרון, ובהיעדר הסכמה החקיקה תעבור כמתוכנן".

 

עילת הסבירות בנימין נתניהו יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד