י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
שידור חי

יום דרמטי: מליאת הכנסת דנה בהצעת החוק לצמצום עילת הסבירות

צפו בשידור חי: ברקע המחאות הבלתי פוסקות ובצל אשפוזו של ראש הממשלה נתניהו לצורך הליך רפואי בהול, הקואליציה נכנסת לישורת האחרונה לקראת האישור הסופי בקריאה שניה ושלישית של החוק לצמצום עילת הסבירות. הדיון מתוכנן להיות ארוך וייקח 26 שעות | הלו"ז המלא

יום דרמטי: מליאת הכנסת דנה בהצעת החוק לצמצום עילת הסבירות
מליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הקואליציה נכנסת הבוקר (ראשון) לישורת האחרונה לקראת האישור הסופי בקריאה שניה ושלישית של החוק לצמצום עילת הסבירות. זאת ברקע שורה של מחאות ברחבי הארץ.

מליאת הכנסת צפויה להיפתח היום באופן חריג בשעה 10:00 בבוקר לקראת דיון ממושך על הצעת חוק יסוד: השפיטה, לצמצום עילת הסבירות. הדיון מתוכנן להיות ארוך וייקח 26 שעות, כשהאופוזיציה יכולה בכל רגע להפתיע את הקואליציה עם משיכת כל הנואמים והצבעה לא מתוכננת.

צפו:

ראשון הנואמים היה יו"ר ועדת חוקה ח"כ שמחה רוטמן שהציג את החוק ואמר: "עילת הסבירות זכתה לביקורת יותר מ-40 שנה. אין שום יסוד לטענה שבקשה לצמצומה נובע מאינטרס קצר טווח של הקואליציה. זו השמצה פרועה ואנשים מאמינים לה בגלל טפטוף אין-סופי של רעל ופייק. לא בג"ץ יקבע מה סביר, השרים יקבעו".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בנאומו: "אנחנו לא צעדנו אתמול כדי להכריז מלחמה, אלא כדי למנוע מלחמה. כדי להגיד לממשלה, אם יש בכם עדיין הגינות, תעצרו. אם התכוונתם למילה אחת כשדיברתם על אחדות העם, תעצרו.

אם תעצרו, אנחנו כאן. דיברנו עם בית הנשיא. הדלתות שם פתוחות לרווחה. מחכות לכולנו. מחכות לנו שנחזור לדבר, שנמנע את האסון. שנמנע את ההתפרקות. שנמנע את השתלטות המיעוט הקיצוני על חייו של הרוב הישראלי".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ קרא במליאת הכנסת לעצור את החקיקה ואמר: "יש חברי קואליציה שרוצים לעצור אחרי החקיקה - אני קורא להם לגלות מנהיגות ולעשות מעשה כעת - סכנה ברורה ומיידית לפנינו".

גנץ הוסיף: "מה שאנחנו ניצבים מולו הוא שבר בתעודת הזהות הישראלית שלא ידענו כמותו".

לדבריו, "נתניהו - אם תעצור ותחתור להסכמה, זו לא תהיה כניעה אלא גילוי של אחריות לאומית, בעיקר בגלל איום הפלגנות, לא רק בגלל הפגיעה במוכנות אלא בעיקר בגלל הפגיעה בדמוקרטיה. יש רגעים שאפשר להתעלות מעל הפוליטיקה ולהיות גם צודק וגם חכם".

יו״ר ועדת החוקה, ח״כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית), ושר המשפטים יריב לוין (הליכוד) יסכמו בסוף הדיון ולאחר מכן תהיה לאופוזיציה אפשרות להצביע על 140 הסתייגויות מתוך 27 אלף שנציגיה הגישו בוועדת החוקה, חוק ומשפט. בתום ההצבעות, תתקיים הצבעה על ההצעה בקריאה שנייה ושלישית. 

הלו"ז המתוכנן: יום ראשון בשעה 10:00 בבוקר תחילת הדיון על החוק. יום שני בשעה 12:00 סיכום הדיון במליאה. בשעה 14:00 תחילת ההצבעות. בשעה 19:00 סיום משוער.   

מליאת הכנסת עילת הסבירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד