כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
חשמל בתנאים שלנו

הוזלה עם תנאי: האם ירד המחיר של מטעני הרכב החשמלי?

המדינה תקבע מהן עמדות שהן "חכמות" שעליהן מס הקניה יבוטל לחלוטין, ומה הן עמדות שהן לא חכמות, שעליהן מס הקניה ישאר ברמתו הגבוהה. מדינת ישראל רוצה להוזיל את רכישתן באמצעות ביטול של מס הקניה על העמדות האלה אך לא בטוח שכדאי לכם לקבל את ההוזלה

הוזלה עם תנאי: האם ירד המחיר של מטעני הרכב החשמלי?
מי רוצה לשלוט בעמדות הטעינה הביתיות? צילום: ניסאן

אם בכוונתכם לעשות כמו ישראלים רבים ולרכוש רכב חשמלי, אז כנראה שאתם צריכים עמדת טעינה ביתית. כעת למדינת ישראל יש הטבה לתת על עמדות הטעינה, אבל יש לה גם תנאי חשוב מאוד שכדאי לדעת לפני שנכנסים להרפתקה.

כיום יש כמה סוגים של עמדות טעינה אותן ניתן לחלק לפי הספק ולפי מיקום. בעמדות הרגילות, הספק הטעינה מאפשר לנו לטעון רכב חשמלי תוך כחמש שעות עד כשמונה שעות. לעומת זאת, בעמדות המהירות ניתן לטעון את הרכב החשמלי במלואו תוך כחצי שעה עד שעה וחצי. את העמדות הרגילות ניתן לחלק לפרטיות וציבוריות, כלומר כאלה ששייכות לבעל העמדה או לחברת טעינה ואילו העמדות המהירות הן ציבוריות בלבד.

אנו עוסקים בעמדות הטעינה הרגילות שהן פרטיות, כלומר בבעלות בעל העמדה, ויהיו מותקנות בבית המגורים או בחצר העסק. המחיר של עמדות אלה הוא כמה אלפי שקלים (לא כולל התקנתן) וכעת מדינת ישראל רוצה להוזיל את רכישתן באמצעות ביטול של מס הקניה על העמדות האלה, מס בגובה של 19.2%.

אבל המס לא יבוטל לכל העמדות: מדינת ישראל תקבע מהן עמדות שהן "חכמות" שעליהן מס הקניה יבוטל לחלוטין, ומה הן עמדות שהן לא חכמות, שעליהן מס הקניה ישאר ברמתו הגבוהה.

פה קבור הכלב. העמדות החכמות הן עמדות שלפי המסמכים של מדינת ישראל ניתן לשלוח ולקבל בהן מידע, ניתן להגדיל ולהקטין את זרם החשמל בהן וניתן לשנות את הזמן בו החשמל זורם והן טוענות בפועל את הרכב החשמלי.

מה המשמעות של הקריטריונים האלה? שבעצם העמדות שיקבלו את הטבת המס הן עמדות "מנוהלות" כלומר עמדות שניתן לשלוט בכמות החשמל שזורם בהן וגם בשעות שהחשמל זורם. מי שישלוט בעמדות אינו בעל הרכב החשמלי אלא גוף אחר – חיצוני. כלומר אלה עמדות שבזמנים של עומס על רשת החשמל עלולות לא לספק את החשמל בהיקף ובמועדים שבעל הרכב רוצה או צריך. האם הטבה של כמה מאות שקלים במחיר של העמדה (שלא ידוע בכלל האם באמת תגיע לכיס של הצרכן) שווה את הסיכון שבהתקנת עמדה שעלולה לעתים לא לספק את החשמל לפי הגחמות של צד שלישי? את התשובה לשאלה הזאת נשאיר לבחירתכם.

עמדות טעינה טעינה רכב חשמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד