י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לא הגיעו להסכמה

ההסתדרות הציגה מתווה פשרה לעילת הסבירות - בליכוד דחו

בשעות האחרונות מנהלים בקואליציה שיחות בניסיון להגיע לפשרה. ההסתדרות הציגה מתווה פשרה ולפיו עילת הסבירות תרוכך והמשך החקיקה יוקפא | הקואליציה נכנסה הבוקר לישורת האחרונה לקראת האישור הסופי של החוק לצמצום עילת הסבירות. זאת ברקע שורה של מחאות

ההסתדרות הציגה מתווה פשרה לעילת הסבירות - בליכוד דחו
מחאה נגד הרפורמה בי-ם צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

בקואליציה מנהלים בשעות האחרונות שיחות בניסיון להגיע לפשרה בחוק צמצום עילת הסבירות. זאת במקביל לדיון המתנהל בשעה זו במליאת הכנסת.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד נפגש הבוקר (ראשון) עם ראש האופוזיציה שאמר לאחר הפגישה, "המתווה שהניחה ההסתדרות הוא בסיס לשיח משותף".

על פי מתווה ההסתדרות: עילת הסבירות תצומצם באופן כזה שלא ניתן יהיה לפסול מכוחה בלבד החלטות ממשלה או החלטות שרים מכוח סמכותם בדין, ובלבד שהחלטות אלו: נוגעות לענייני מדיניות, ונדונו ואושרו על ידי הממשלה במליאתה. 

בנוסף, לא ניתן יהיה לפסול החלטות ממשלה בענייני מינויים של שרים וסגני שרים מכוחה של עילת הסבירות.

שאר החלטות שרים – בין אם לפי סמכותם הישירה, בין אם מכוח סמכויות שהממשלה האצילה להם, ובין אם מכוח סעיף 34 לחוק-יסוד: הממשלה, וכן החלטות ממשלה בענייני מינויים שאינן דורשות אישור הכנסת, ימשיכו להיות כפופות לביקורת שיפוטית גם לפי עילת הסבירות. 

שינויים אלה לא יחולו בממשלת מעבר, מרגע הכרזת הבחירות ועד לכינון ממשלה חדשה. 

נציגי הקואליציה והאופוזיציה ימשיכו בהידברות אינטנסיבית לשם הגעה להסכמות בשאר הנושאים.

הממשלה תצהיר שלא תיעשה חקיקה בנושאים הקשורים לרפורמה המשפטית ללא הסכמה של 75 חברי כנסת במהלך 18 החודשים הקרובים.

הקואליציה נכנסה הבוקר לישורת האחרונה לקראת האישור הסופי בקריאה שניה ושלישית של החוק לצמצום עילת הסבירות. זאת ברקע שורה של מחאות ברחבי הארץ. בשעה האחרונה נמסר מהליכוד כי הם דוחים את ההצעות לפשרה.

מטעם הליכוד נמסר: ההצעה מטעם ההסתדרות, שזהה לחלוטין להצעת לפיד, היא קבלה חד צדדית של עמדת האופוזיציה כפי שהיא הייתה מתחילת הדרך. ההצעה מעקרת לחלוטין את התיקון בנושא הסבירות ומחייבת ויתור מוחלט על כל שאר מרכיבי הרפורמה. אנחנו ממשיכים לעשות כל מאמץ לפשרה אמיתית ומצפים שכל הצדדים יתגייסו ברצינות למאמץ זה ולא יחזירו אותנו לנקודת ההתחלה.

הרפורמה המשפטית עילת הסבירות הפגנות הסתדרות העובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד