כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חשיפת 'בחדרי'

הוגש כתב אישום נגד ארבעה ערבים שתקפו חרדי תשוש נפש

חשיפת 'בחדרי': הפרקליטות הגישה כתב אישום חמור נגד ארבעה ערבים שהתעללו בתשוש נפש בשל היותו יהודי

הוגש כתב אישום נגד ארבעה ערבים שתקפו חרדי תשוש נפש
הבחור החרדי שהתעללו בו צילום: מתוך השידור החי

היום (ראשון) פרקליטות מחוז ירושלים הגישה כתב אישום חמור נגד ארבעה צעירים ערבים תושבי מזרח ירושלים בגין התעללות בחסר ישע בשל היותו יהודי, בגלל חומרת העבירה הכתב אישום הוגש לבית משפט המחוזי ולא השלום כשבכתב האישום מיוחס לארבעה גם מניע לאומני.

כזכור לפני כשבועיים בשעה 4:30 לפנו"ב בלילה שבין חמישי לשישי כתב 'בחדרי חרדים' חשף שידור של התעללות חמורה בתשוש נפש ששודרה בשידור חי לרשתות החברתיות, ההתעללות בוצעה בידי קבוצת צעירים ערבים בצעיר חרדי בשטח בית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

ההתעללות כללה האכלה מהרצפה, הרקדה של התשוש נפש ודרישה ממנו להשמיע אמירות לאומניות, כתב בחדרי יצר מיד קשר עם משטרת ירושלים כשבמקביל פרסם את הלינק לשידור ברשתות החברתיות ודרש מהציבור להציף את מוקד 100 של המשטרה בתלונות.

משטרת ירושלים ותחנת מוריה האמונה על שטח הבית חולים פעלו במהירות שיא, הגיעו לשטח בית החולים דקות ספורות לאחר תום השידור ועצרו במקום 8 ערבים תושבי מזרח ירושלים בחשד שהיו שותפים לאותה התעללות. בהמשך נעצר בביתו חשוד תשיעי גם הוא תושב מזרח העיר.

האירוע המזעזע גרם לסערה ציבורית, ושורה ארוכה של שרים וחברי כנסת הביעו זעזוע עמוק מהאירוע הקשה תוך שמשבחים את פעילותה המהירה של משטרת ירושלים ותחנת מוריה, מעצרם של תשעת החשודים הוארך מעת לעת במשך כשבועיים, כשבימים האחרונים בית המשפט ביקש להמיר את המעצר המלא במעצר בית עם החמרה בהגבלות, ודחה את ערר המשטרה שביקשה להשאיר אותם במעצר מלא.

הבוקר (ראשון) פרקליטות מחוז ירושלים הגישה כתב אישום נגד ארבעה מהחשודים לבית משפט המחוזי בעיר כשלארבעה מיוחס מניע לאומני, וזה לשון הודעת הפרקליטות: "פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה היום לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד אחמד עמירה, מוחמד עטון, מחמוד עטון, יזן בקיראת ותאאר בקיראת, תושבי ירושלים כבני 22-19, וזאת לאחר שהתעללו באדם חסר ישע בשל היותו יהודי בעת שקיבל טיפול רפואי בבית החולים.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד יפעת פנחסי נבו, לפני כשבועיים שהו הנאשמים והמתלונן בגן מרים המצוי ברחבת בית החולים הדסה עין כרם בעת שאחד הנאשמים והמתלונן, אדם עם מוגבלות נפשית ובעל חזות יהודית וחרדית, היו במסגרת טיפול רפואי בבית החולים. בכל זמן שהות הנאשמים והמתלונן במקום, במשך כשעה וחצי, התעללו הנאשמים במתלונן כשהם מודעים למוגבלותו, הורו לו ועודדו אותו לומר אמירות רבות משפילות ומבזות, וכן הורו לו ועודדו אותו לבצע מעשים רבים משפילים ומבזים. כמו למשל לקלל את העם היהודי ואת אחותו בערבית, לומר משפטי תפילה מהקוראן, לרדת לקרקע ולנשק את רגלו של אחד הנאשמים, לאכול מהרצפה, לבצע פעולות ספורטיביות שונות תוך חזרה על אמירות וקריאות משפילות ועוד. הנאשמים תיעדו מעשים אלו באמצעות מכשירי טלפון נייד שברשותם ופרסמו אותם, יחד או לחוד ברשתות החברתיות טיקטוק ואינסטגרם. בעקבות הפרסום הנרחב של תיעוד מעשה ההתעללות במתלונן הגיעו פניות רבות למוקד המשטרה.

כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע עבירות של התעללות בחסר ישע ממניע גזעני ופגיעה בפרטיות.

הפרקליטות מבקשת להאריך את תנאיהם המגבילים של הנאשמים, בין היתר, מעצר בית מלא, עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם".

כתב אישום התעללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד