כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
המשבר בצה"ל

הפרשן הצבאי נגד הסרבנות: "זו תהיה בושה גדולה"

הפרשן הצבאי של 'ידיעות' תקף את תופעת הסרבנות בצבא על רקע החקיקה המשפטית: "רוצים למחות? תמחו נגד ביבי, נגד לפיד, נגד מי שאתם רוצים. מי אתם שתשחקו בביטחון שלנו?" | אלוף במיל' יעקב עמידרור: "מי שלא בא למילואים, ולא אכפת לי למה, צריך לצאת מכל רשימות המילואים"

הפרשן הצבאי נגד הסרבנות: "זו תהיה בושה גדולה"
המחאה בתל אביב נגד הרפורמה צילום: Miriam Alster/Flash90

על רקע המשבר החמור בצה"ל בעקבות הסרבנות ביחידות רבות שפוגעות בכשירות הצבא, הפרשן הצבאי של "ידיעות אחרונות" יוסי יהושע תקף ברדיו 103FM את התופעה ואמר כי "כשהאירוע הזה יסתיים זו תהיה בושה גדולה של כל החבורה הזו שדחפה לסרבנות או אי התייצבות".

לדברי יהושע, "רוצים למחות? תמחו נגד ביבי, נגד לפיד, נגד מי שאתם רוצים. מי אתם שתשחקו בביטחון שלנו? כל מי שתמך בסרבנות או אי התייצבות יתחרט על כך. אגב חלקם כבר מתחרטים".

עוד אמר הפרשן הצבאי כי "לא מאבדים כשירות ביום 'אחד ולא בחודש אחד, אבל כן יש בעיה בלכידות ובמורל וזה מתחיל לזלוג למקומות לא טובים כמו אנשי הקבע. אני חושש שזה עלול להגיע גם ליחידות הסדירות".

אלוף במיל' יעקב עמידרור התייחס על המשבר בצה"ל ואמר כי "צריך להפריד בין דיבור למעשה. כל מי שמדבר, לא הייתי נוגע בו. מי שלא בא למילואים, ולא אכפת לי למה, צריך לצאת מכל רשימות המילואים".

קבוצה של יוצאי יחידות מובחרות התריעה היום (ראשון) כי גל הסרבנות גולש ממשרתי המילואים אל צבא הקבע בו לטענתם הודיעו עשרות על רצונם להפסיק לשרת. כך מתפרסם ב"הארץ".

"אנו שומעים ביחידותינו בשבועות ובימים האחרונים על רצון גובר וקונקרטי של עשרות רבות של אנשי קבע פעיל להפסיק או לא להאריך חוזים", נכתב בהודעה מטעם יוצאי מערך המ"מ, פורום הרפואה הצבאית, יחידת 8200 ואנשי מערך הסייבר ההתקפי, שייטת 13, חטיבת המחקר ותלפיות. לדבריהם, "המספרים גדלים מדי יום. המצב חמור בהרבה ממה שמתארים ראשי הצבא".

אמש חל מפנה דרמטי כאשר כ-10,000 מילואימניקים הכריזו כי לא יתייצבו אם החקיקה תושלם - מעבר ל-1,194 אנשי חיל האוויר שכבר הודיעו על כך.

במספר זה כלולים גם מילואימניקים שכבר הודיעו בעבר על אי-התייצבותם אם החקיקה תאושר סופית בקריאה שנייה ושלישית. במסיבת העיתונאים בבית חיל האוויר בהרצליה השתתפו, לפי המוחים, נציגים של כ-40 יחידות מילואים.

 

יוסי יהושוע סרבנות עילת הסבירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד