כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ערב ההצבעה בכנסת

"רגע האמת": רבבות בעצרת הימין בתל אביב | שידור חי

תומכי הרפורמה מקיימים הערב עצרת בצומת קפלן בתל אביב, ערב ההצבעה בקריאה שניה ושלישית על עילת הסבירות | לפי הערכות, עשרות אלפי בני אדם משתתפים בהפגנה. השר סמוטריץ' מבטיח למוחים שהחוק יעבור מחר ברוב גדול | שידור חי מהעצרת | עדכונים שוטפים

"רגע האמת": רבבות בעצרת הימין בתל אביב | שידור חי
מחאת הימין בתל אביב צילום: רגבים

רבבות אלפי פעילי ימין משתתפים הערב (ראשון) בעצרת תמיכה ברפורמה המשפטית הנערכת בתל אביב, ערב ההצבעה בכנסת על צמצום עילת הסבירות בקריאה שניה ושלישית ובמקביל למגעים המתקיימים בניסיון להגיע לפשרה.

בעצרת, המתקיימת באופן סימבולי ב'צומת קפלן' בתל אביב - שהפך לסמל מחאות מתנגדי הרפורמה - צפויים לנאום שורה שרים, חברי כנסת ופעילי ימין בולטים. לפי מארגני המחאה, המשתתפים בעצרת יקראו לחברי הקואליציה שבכנסת: "העם איתכם – השלימו את החקיקה. 64 מנדטים אינם סוג ב'".

בשל המחאה, מספר רחובות מרכזיים בתל אביב נחסמו לתנועה. הרחובות שייחסמו לתנועת כלי רכב: רחוב קפלן מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין לשני הכיוונים, צומת קפלן דרך מנחם בגין תיחסם לצפון ולדרום (כולל השיקועים), רמפות גשר השלום ייסגרו לצפון ולדרום (לא תהיה אפשרות לרדת לכביש 20).

כמו כן, צומת יגאל אלון - השלום תיחסם למערב, צומת יגאל אלון - תוצרת הארץ (כלי הרכב יופנו לרחוב תוצרת הארץ), צומת השלום - תוצרת הארץ (כלי הרכב יופנו מזרחה), צומת השלום - עליית הנוער תיחסם למזרח, צומת יגאל אלון - השלום תיחסם לדרום, צומת יגאל אלון - תובל תיחסם לצפון, צומת יצחק שדה - המסגר תיחסם לצפון. בנוסף לא תתאפשר יציאה מרחוב בן אביגדור לרחוב המסגר. כמו כן ייחסמו הרחובות מיגאל אלון לכיוון עמינדב, קרמניצקי, תובל, ויקי שירן והיציאה מתחנת הדלק (התנועה תתאפשר מרחוב הסוללים). החל מהשעה 20:30 ייחסם גשר יהודית למעבר הולכי רגל

את העצרת מובילים ארגוני הימין השונים, ובראשם תנועת 'תקומה 2023' שארגנו גם את עצרת המיליון בירושלים ערב פתיחת כנס הקיץ של הכסת. "זהו רגע האמת", מסבירים מארגני עצרת התמיכה. לדבריהם "אנחנו נכנסים לישורת האחרונה ולמהלך הקריטי ביותר לחידוש החקיקה וקידום הרפורמה. ביחד נביא את השינוי".

השר סמוטריץ': "נעביר ברוב גדול את החוק לצמצום עילת הסבירות"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נאם במחאה ואמר: "בבחירות האחרונות המחנה הלאומי ניצח. אנחנו ממשלה של כל אזרחי ישראל, ממשלה שתדאג לכל מי שמדינת ישראל חשובה לו. אנחנו ממשיכים בחקיקה כי זאת מהות הדמוקרטיה וזה מה שנכון למדינת ישראל. אנחנו פועלים בנחישות מתוך אמונה שלמה שזה יעשה צדק ויחזק את הדמוקרטיה הישראלית. לכן, מחר בצהריים נעביר ברוב גדול את החוק לצמצום עילת הסבירות".

עוד אמר השר סמוטריץ': "אני רוצה לנצל את הבמה הזאת לא כדי לפנות אליכם, אני רוצה לפנות לאותם אחים ואחיות שלנו שהתאספו פה בקפלן במשך שבועות רבים. אני רוצה לפנות דווקא אל מתנגדי הרפורמה שלנו, לקצינים ולטייסים שחתמו על סירוב למילואים. חשוב לי לומר לכם – אני יודע איך אתם מרגישים. באוסלו ובגירוש הרגשנו כאב אמיתי ודווקא בגלל זה, דווקא בגלל מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך, אני אומר שאני רואה את הכאב שלכם. אני מתחייב לנהוג אחרת, להקשיב, לדבר ולעשות מאמצים רבים בכדי שנהיה עם אחד. העם זכאי לרפורמה משפטית, בשביל זה הוא הצביע, ולמרות הכל נהיה מוכנים לשבת ולהקשיב בגלל שאחים אנחנו. נצא מכאן ביחד בכוחות מחוזקים בכדי לקיים את השליחות ששלכתם אותנו, אבל תוך חיבוק גדול לכל עם ישראל".

השרה דיסטל: "היהדות שלנו היא הנצח"

שרת ההסברה גלית דיסטל-אטבריאן מ'הליכוד' נאמה ואמרה: "אתם זועקים שוויון, הם שומעים שאתם רוצים לפגוע. אתם מבקשים הכרה והם שומעים שאתם רוצים לפגוע בזכויות. אנחנו לא הסטראוטיפ החשוך שאתם מנסים להלביש עלינו. אין לנו שום כוונה או רצון לפגוע באורח החיים של הציבור הליברלי. אנחנו רוצים שוויון. אנחנו כאן כדי להגיד דבר אחד, המדינה הזאת היא מדינה יהודית ודמוקרטית ואנחנו נשמור עליה כזאת כי בראש ובראשונה אנחנו יהודים. היהדות שלנו היא סיבת הסיבות, היהדות שלנו היא הנצח, והמדינה תישאר יהודית כל עוד אנחנו כאן".

כינרת בראשי: "לצאת למסע הסברה ולהילחם בפייק ניוז"

אשת הימין עורכת הדין כנרת בראשי אמרה לרבבות המוחים: "התפקיד שלנו כתומכי הרפורמה הוא לצאת למסע הסברה ולהביא עובדות אמת ולהילחם בפייק ניוז. גם המערכת הטובה ביותר נדרשת לעבור ריענון מידי פעם. שינוי אינו קל ולפעמים הוא מקבל התנגדות מהציבור. אנחנו מבקשים להחזיר עטרה ליושנה. לצד הקריאה לממשלה שלנו לבצע את הרפורמה ללא פשרות, אנחנו נסייע את המירב ונהיה השגרירים הכי טובים להפצת האמת. מותר לנו לחשוב אחרת, אבל אסור לנו לעוות את המציאות. בית המשפט העליון אינו קשוב לציבור, הוא פועל לפי מה שהוא חושב. רפורמה עכשיו ומיד. כל מה שאנחנו מבקשים זה להחזיר עטרה ליושנה".

הרפורמה המשפטית הפגנת פעילי ימין עצרת מחאה תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד