כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
ניסיונות של הרגע האחרון

ריצת מרתון: הרצוג בפגישות עם לפיד וגנץ

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש הערב בנפרד עם ראשי האופוזיציה לפיד וגנץ. יו"ר ההסתדרות אמר: "הפערים לא גדולים. אפשר לעשות זאת למען עם ישראל" | לפיד נפגש עם ראש השב"כ | וגם, הניסיון של גלנט לגייס את דרעי שסירב 

ריצת מרתון: הרצוג בפגישות עם לפיד וגנץ
לפיד והרצוג צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

אחרי שנפגש עם נתניהו: נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש הערב (ראשון) בנפרד עם ראשי האופוזיציה, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, בניסיון לגבש הסכמות סביב החוק לצמצום עילת הסבירות.

בנוסף, לבקשת מערכת הביטחון, ובאישור שר הביטחון, שוחח הערב (ראשון) יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ עם הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי. בשיחה שיקף הלוי את תמונת המצב בצה"ל.

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר: "תמונת המצב הביטחונית מדאיגה מאד ומחייבת תשומת לב והכרעות ביטחוניות אסטרטגיות במגוון זירות פעולה. על ראש הממשלה לכנס דיון קבינט מדיני-ביטחוני, להבנת משמעויות החקיקה על צה"ל, טרם העברת החקיקה.

הדבר נכון גם לגבי הצורך לכנס את ועדת החוץ והביטחון. השיחה הערב הדגישה בפניי עוד יותר את הצורך להמנע ממהלכים חד צדדיים. הצעתי נתיב אחראי ליציאה מהמשבר וכך אמשיך לפעול עד הרגע האחרון בכדי שכך יקרה.

לצד זאת, אני מבקש לחזק ולהעריך את כל המפקדים וכל חיילי צה"ל, בחובה, בקבע ובמילואים ששומרים על ביטחוננו, וקורא גם הערב, למשרתים ולמתנדבים הפטריוטים והנאמנים, שכאבם ורצונם לשמור על המדינה גדול וחשוב, להמשיך לתרום לביטחון ישראל. גם אם חלילה החקיקה תעבור - נבטל אותה ונתקן, במוקדם או במאוחר", אמר.

לפיד נפגש עם ראש השב"כ

ראש האופוזיציה יאיר לפיד עדכן הערב: "נפגשתי הערב עם ראש השב"כ רונן בר וקיבלתי ממנו עדכון על תמונת המצב והאיומים הביטחוניים בזירות השונות. שוחחנו על האיומים מבית ומחוץ והבעתי את דאגתי מהחוסן הלאומי. יש לנו אחריות משותפת לשמור על בטחון המדינה ועל אחדות העם".

בתוך כך, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד התייחס למאמצי ההידברות של השעות האחרונות ואמר: "הפערים לא גדולים. אפשר לעשות זאת למען עם ישראל. אני נמצא בקשר רציף עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, עם לשכת ראש הממשלה, עם ראשי האופוזיציה ועם כל הגורמים הרלוונטיים.

אני קורא לכולם להבין את גודל השעה ולזכור כי אין לנו ארץ אחרת", אמר.

לפי דיווח ב'כאן חדשות', מסתמנות הסכמות בשיחות הפשרה. בין היתר, עילת הסבירות תחול רק על החלטות ממשלה שקשורות למדיניות ולמינויים הדורשים את אישור הכנסת.

לפי גורם המעורב בשיחות - הנוסח על חוק הסבירות כמעט מוסכם. הוויכוח כרגע מתמקד בפרק הזמן של השהיית החקיקה.

גלנט ניסה לגייס את דרעי שסירב

עוד דווח ב'כאן חדשות' כי שר הביטחון יואב גלנט פנה ליו"ר ש"ס אריה דרעי בסוף השבוע וניסה לגייס אותו למאמץ להאריך את מושב הכנסת כדי לגבש הסכמה רחבה.

דרעי סרב להצעה והודיע לו שלא ימנע את החקיקה כבר מחר. לפי שעה גלנט שוקל מה לעשות מחר ועדיין לא קיבל החלטה סופית כיצד יפעל במידה ולא תהיה הסכמה.

עילת הסבירות יצחק הרצוג הרפורמה המשפטית יאיר לפיד בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד