כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
נשאר בלי כלום

נשיא ברזיל לשעבר בולסונארו נעלם מאור הזרקורים

נשיא ברזיל לשעבר ז'איר בולסונארו נעלם מאור הזרקורים. ההנחה של רבים במפלגתו הייתה שבולסונארו יוביל אופוזיציה עזה נגד לולה. הוא עלול אפילו להפסיד את המשכורת החודשית שהוא מקבל ממפלגתו, בסביבות 8,500 דולר  

הנשיא לשעבר באחד האשפוזים שלו
הנשיא לשעבר באחד האשפוזים שלו צילום: טוויטר

בית המשפט העליון של ברזיל קבע בחודש שעבר כי נשיא ברזיל לשעבר בולסונארו אינו יכול לרוץ לתפקיד פוליטי כלשהו עד 2030 בשל ניצול כוחו לרעה והטלת ספקות מופרכים במערכת ההצבעה האלקטרונית במדינה. מאז נשיא ברזיל לשעבר ז'איר בולסונארו דועך מאור הזרקורים.

לבולסונארו יש "מעט עד אין כמעט השפעה כמנהיג אופוזיציה פוטנציאלי", כתב האנליסט הפוליטי ליאנדרו לויולה הברזלאי.

לאחר שהפסיד במירוץ בפער הקטן ביותר מאז חזרתה של ברזיל לדמוקרטיה לפני למעלה משלושה עשורים, ההנחה של רבים במפלגתו הייתה שבולסונארו יוביל אופוזיציה עזה נגד לולה.

אבל רגע לפני ההשבעה של לולה ב-1 בינואר השנה, בולסונארו עזב לפלורידה לשהות ממושכת. הוא חזר במרץ וכעת הוא עלול אפילו להפסיד את המשכורת החודשית שהוא מקבל ממפלגתו, בסביבות 8,500 דולר. בעלי בריתו כבר קראו לתומכים לעזור לנשיא לשעבר לשלם את חשבונותיו.

האיום במאסר על רקע חקירות פליליות רבות על מעשיו של הנשיא לשעבר, והשאלה מי עשוי להוביל את הקמפיין הבא נגד הנשיא המכהן נידונה במוסדות המפלג, כך מדווח אתר 'פוליטיקו'.

אדוארדו, בנו של בולסונארו, השיק בפברואר חנות מקוונת לממכר סחורה של בולסונארו. מחברות הנושאות את פניו המחייכות של הנשיא, מחזיקי מפתחות וספלי קפה עם הצללית שלו, או לוחות שנה על הקיר המציינים אבני דרך בממשל שלו.

"החנות היא סוג של תעמולה, דרך לשמור על בולסונארו כסמל", אמר קאיו מרקונדס, אנליסט פוליטי מאוניברסיטת סאו פאולו. "הוא מותג, מוצר שמייצג את הימין בברזיל, הרעיון הוא ליצור הזדמנויות לאנשים כך שירגישו חלק מתנועה שאינה מתה", אמר.

 

 

 

 

לולה דה סילבה נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד