כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הדרמה באי הבוער

חולצו מהשריפה ברודוס: "הרגשנו שאנחנו הולכים למות"

כאוס ברודוס: 19 אלף פונו, תיירים רבים נמלטו מאתרי נופש ביניהם אלפי בריטים. על פי הרשויות ביוון מדובר בפינוי תושבים הגדול ביותר במדינה. תייר ישראלי שחולץ: "הייתי בטוח שאני הולך למות"

חולצו מהשריפה ברודוס: "הרגשנו שאנחנו הולכים למות"
השריפה ברודוס צילום: יהודית צליק, באדיבות פספורטכארד

השריפות ברודוס משתוללות מספר ימים ברציפות בשלוש חזיתות. 16 אלף בני אדם פונו דרך היבשה ו-3,000 דרך הים מ-12 כפרים וכמה מלונות, במה שהרשויות הגדירו כ"פינוי הגדול ביותר משריפות בתולדות המדינה". מרכז סיוע הוקם בנמל התעופה הבינ"ל לתיירים שאיבדו את מסמכי הנסיעה שלהם

משטרת יוון התנצלה בפני התיירים ותושבי האי על הכאוס ששרר באזור מתחילת השריפות. התייר הבריטי מרק קוק שפונה מהאי בסירת מנוע סיפר לתקשורת בארצו: "ברחנו מאתר נופש יוקרתי של 5 כוכבים. לא היו שום הנחיות ופעלנו על פי האינסטינקטים שלנו. הראות הייתה לקויה, אנשים נפגעו משאיפת עשן – ואף אחד לא באמת הכווין אותנו".

תייר נוסף סיפר: "אמנם פינו אותנו מהמלון שלנו. אך נותרנו בלי אמצעי קשר ואף נציג של החברה שהביאה אותנו לרודוס לא יצר איתנו קשר".

האי היה מלא באלפי תיירים בריטים שנמלטו ושהו בשדה התעופה ממתינים לחילוץ לבריטניה כשהם ללא ציוד מינימלי אותו נאלצו להשאיר מאחוריהם בזמן הבריחה.

אתמול בלילה בנתב"ג טיסת החילוץ הישראלית, יחד עם 60 תיירים ישראלים שחולצו מהשריפות באי רודוס שביוון. אחד הנוסעים סיפר ל'כאן חדשות': "הרגשנו שאנחנו באמת הולכים למות. הרגשה שאתה חי את הרגעים האחרונים שלך".

במשרד לשינויי האקלים וההגנה האזרחית אומרים שמדובר בפינוי הגדול ביותר בתולדות המדינה של 19.000 תיירים שנגרם בשל שריפות. משטרת יוון הודיעה כי 16 אלף בני אדם פונו ביבשה, והיתר פונו דרך הים משניים-עשר כפרים ובתי מלון. עד כה אין הרוגים כתוצאה מהשריפות, אולם שישה בני אדם אושפזו בבתי חולים עקב קשיי נשימה אך שוחררו מאוחר יותר.

כזכור מטוס החילוץ שהוציאה אמש חברת פספורטכארד לרודוס, נחת לפנות בוקר בנמל התעופה בן גוריון עם עשרות מבוטחי פספורטכארד, רבים מהם משפחות וילדים שבילו את חופשת הקיץ ברודוס.

חברת פספורטכארד התארגנה תוך מספר שעות לטיסת החילוץ, לנוכח המשך השריפות הפוקדות את האי רודוס בימים האחרונים, הסכנה במוקדי השריפות בדרום האי, והצפיפות והדוחק בחלק הצפוני של האי, לשם פונו תיירים מכל העולם וכן התיירים הישראליים. מבוטחי פספורטכארד שעלו לטיסה סיפרו על ההימלטות ממוקדי השריפות, בצעידה רגלית ארוכה, בסירות ובאוטובוסים לחלק הצפוני של האי.

המטוס המריא אמש מנמל התעופה בן גוריון באזור השעה 22:00, נחת בשדה התעופה RHO ברודוס. במשך כשעה, העלה את המבוטחים למטוס,
המריא חזרה לארץ, ונחת באזור שתיים לפנות בוקר בישראל.

מפספורטכארד נמסר כי זו זכות גדולה לסייע למבוטחינו ולהחזירם במהירות ובבטחה לארץ. במהלך היומיים האחרונים, פספורטכארד סייעה למעל ממאה ממבוטחיה, אשר עשרות מהם חולצו בסירות ואוטובוסים לצד הצפוני של האי, ואתמול, ראשון בבוקר, הגיע לרודוס בטיסה צוות החילוץ של פספורטכארד בשיתוף מגנוס איתור וחילוץ, וסייע למטיילים מבוטחי פספורטכארד שנדרשו לפינוי או סיוע רפואי, וכן חילץ כ-30 מבוטחים שעדין שהו במהלך אתמול בחלק הדרומי של רודוס שסמוך למוקדי השריפות, והועברו לצד הצפוני של האי.

בריטניה יוון שריפה רודוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד