כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
חשמליות נוסעות פחות

הקיץ אינו מרחם: הטווח של מכוניות חשמליות עלול לרדת בחמסין עד 31%

בתנאי חמסין טווח הנסיעה של דגמי רכב חשמלי מסוימים עלול לרדת בשיעור משמעותי של עד 31%. הנתונים עצמם מבוססים על כמה אזורים שונים בארצות הברית שהטמפרטורה בהם לפעמים אינה שונה מישראל

הקיץ אינו מרחם: הטווח של מכוניות חשמליות עלול לרדת בחמסין עד 31%
יונדאי איוניק 6 החשמלית. חום כבד עשוי לקצר את טווח הנסיעה צילום: יונדאי

הקיץ הישראלי מכה בנו ללא רחמים ולא רק בני האדם מושפעים: מחקר שמפרסמת חברה אמריקאית טוען שבתנאי חמסין טווח הנסיעה של דגמי רכב חשמלי מסוימים עלול לרדת בשיעור משמעותי של עד 31%.

כך, לפי נתוני החברה האמריקאית ששמה הוא RECURRENT, החברה ניתחה נתונים אשר התקבלו מ-17,000 מכוניות חשמליות ורכבים בעלי הנעת פלאג אין הייבריד אשר נוסעים ברחבי ארצות הברית. לפי נתוני RECURRENT, בסך הכול בדקה החברה מכוניות חשמליות ורכבי פלאג אין הייבריד מ-65 סוגים שונים כולל כל דגמי טסלה, שברולט בולט החשמלית, יונדאי קונה החשמלית, ניסאן ליף ודגמים נוספים.

הנתונים של RECURRENT אינם מציינים איזה דגם רכב ספציפי מאבד הכי הרבה טווח, אך כן מציינים לטובה את המכוניות של טסלה ככאלה שהן יחסית חסינות בפני ירידת טווח כתוצאה מחום גבוה. הנתונים עצמם מבוססים על כמה אזורים שונים בארצות הברית שהטמפרטורה בהם לפעמים אינה שונה מישראל.

לדוגמה: בטקסס, שם נמדדו 37 מעלות צלזיוס נפגע הטווח של הרכבים החשמליים בממוצע ב31% . בקרוליינה שם נמדדו טמפרטורות של 32 מעלות צלזיוס נפגע הטווח של הרכבים החשמליים באופן פחות משמעותי: רק 5% ירידה. במקומות שבהם נמדדו 21 מעלות נוחות, למשל בדקוטה הצפונית, הטווח של המכוניות החשמליות לא נפגע בכלל.

רכב חשמלי ארה''ב חמסין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד