ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
דרישה להגנת המשטרה

מכתב דחוף למפכ"ל בשל אלימות נגד עיתונאים

בעקבות העלייה בתקיפות ובאיומים כלפי עיתונאים בתקופה האחרונה ובפרט במוקדי ההפגנות, יו"ר הרשות השנייה עדן בר טל ומנכ"לית הרשות השנייה מישל קרמרמן פנו כעת בקריאה דחופה למפכ"ל המשטרה לטפל באופן מיידי ובחומרה רבה נגד כל תקיפה של אנשי תקשורת באשר הם

מכתב דחוף למפכ"ל בשל אלימות נגד עיתונאים
מחאת אחים לנשק צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עקב גל מתגבר של אלימות, הפרעות ואיומים נגד עיתונאים יו"ר הרשות השנייה עדן בר טל ומנכ"לית הרשות השנייה מישל קרמרמן פנו כעת (שני) בקריאה דחופה למפכ"ל המשטרה.

במכתב שנשלח למפכ"ל נאמר: "אנו, יו"ר ומנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, נאלצים לפנות אליך בקריאה דחופה זו מתוך דאגה לשלומם של עיתונאים בישראל ומתחושת אחריות לתקינותה ולתפקודה של מערכת התקשורת בישראל. בתקופה האחרונה אנו עדים לגל מתגבר של הפרעות, איומים ואף תקיפות של ממש נגד עיתונאים בישראל. מה שהחל לפני תקופה כאירועים "בודדים" הפך בתקופה האחרונה לתופעה חמורה. מדובר על תקיפות המשבשות את פעילותם של העיתונאים ואיומים שמופנים כלפי עיתונאים שמבצעים את תפקידם העיתונאי כמתבקש, מצד גורמים קיצוניים".

עוד נאמר במכתב: "העיתונאים המותקפים הינם מכל אמצעי התקשורת ובמיוחד במהלך הסיקור של ההפגנות. זאת, כאשר בכל ההפגנות יש נוכחות מוגברת של שוטרים, ובכל זאת מתבצעים מעשי ההפרעה, האיומים והאלימות כלפי העיתונאים המסקרים. התקפות המוכרות לכוחות המשטרה הנוכחים במקום ולכל ציבור הצופים, הרואה את התקיפות וההפרעות גם בזמן אמת".

לסיום נאמר: "הרשות השנייה, עוקבת בדאגה אחר התופעה החמורה ודואגת בראש ובראשונה לשלומם הפיזי של העיתונאים בישראל. לצד זאת, כידוע לך, פגיעה בעיתונאים ובחופש הפעולה שלהם בסיקור אירועים הינה פגיעה בחופש העיתונות ובזכות הציבור לדעת, כנדרש במדינה דמוקרטית. אנו ברשות השנייה מגנים כל תקיפה או איום באשר הוא וקוראים לך לפעול על פי סמכותך באופן מידי ובתקיפות הנדרשת כלפי כל מי שמרים ידו על עיתונאי באשר הוא או משבש את עבודתו, ללא משוא פנים, עד למיגור התופעה הפסולה לחלוטין".

עוד לפני שליחת המכתב פרסמה המשטרה כי השבועות האחרונים מתאפיינים בקיום מחאות והפרות סדר חמורות במקומות שונים ברחבי הארץ. "מדובר בתקופה מאתגרת לכל אזרחי המדינה בה משטרת ישראל מאפשרת את חופש הביטוי כל עוד הוא נעשה במסגרת החוק".

"משטרת ישראל רואה חשיבות רבה לתפקידה של התקשורת בכלל ובסיקור המחאות המתרחשות בשבועות האחרונים בפרט. אנו מבינים היטב את תפקידה במדינה דמוקרטית, ועושים כל שביכולתנו לאפשר ולסייע לה להעביר דיווחים ומידע אמין בזמן אמת. דיווחים הכוללים חסימות צירים ופינויים, פעולות לפיזור הפרות סדר, אירועים חריגים ודיווח עצורים".

המשטרה התייחסה ישירות לצוותי התקשורת השונים שפועלים בשטח ולא אחת נדרשים שוטרים להגן בגופם על עיתונאים וצוותי צילום על מנת לאפשר להם את המשך השידור והסיקור העיתונאי.

מהמשטרה נמסר: "מפכ"ל המשטרה מגנה בכל תוקף כל פגיעה בצוותי תקשורת המסקרים את האירועים השונים ומאז החלו המחאות הוא שוחח עם שורה של אנשי תקשורתם המסקרים את המחאות והעידו כי נפגעו בעת הסיקור מסיבות שונות. משטרת ישראל תמשיך לאפשר לעיתונאים לבצע את עבודתם ולהביא לידיעת הציבור את המתרחש. נזכיר ונאמר כי נהלי העבודה חודדו על מנת לאפשר את המשך הסיקור והצילום העיתונאי".

תקיפת עיתונאי משטרת ישראל הרשות השניה הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד