כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הסנונית הראשונה

סרבן נשפט ונענש בקנס של 1000 שקלים

לוחם מילואים שסירב להגיע לאימון גדודי עקב החקיקה נשפט על ידי מפקדו ונקנס באלף שקלים. בשעות האחרונות קיבלו מפקדי טייסות שיחות ממילואימניקים שמימשו את האיום והודיעו שלא יגיעו לאימונים

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: דו"צ

הסרבן הראשון שנשפט ונענש. לוחם מילואים שסירב להגיע לאימון גדודי עקב החקיקה - נשפט על ידי מפקדו ונקנס באלף שקלים, הוא אמר למפקדיו: "לא אשרת תחת ממשלה שדוהרת לעבר חוקי הפיכה", כך דווח ב'כאן חדשות'.

בנוסף מספר מפקדי טייסות בחיל האוויר קיבלו בשעות האחרונות שיחות טלפון מאנשי צוות אוויר שביקשו שלא להתייצב לאימונים בעקבות האישור הסופי בכנסת של ביטול עילת הסבירות ובכך מימשו את איומיהם. כך דווח יוסי יהושוע באתר Ynet.

על פי הדיווח, בשלב זה מדובר במספרים קטנים, הרוב המוחלט מבין מאות החותמים על מכתבי האזהרה בימים האחרונים עדיין לא מימש את האיום, ונראה כי הם נוהגים באחריות רבה לנוכח המשמעויות. יהושוע מציין כי מפקדי הטייסות משוחחים עם אותם אנשי צוות אוויר ומסתייעים באנשי מילואים ותיקים שמנהלים איתם שיחות על חשיבות השירות הפעיל במילואים.

גורם בכיר בחיל האוויר אמר ל-Ynet כי הם מזהים בעיה בטייסות התובלה יותר מאשר בטייסות הקרב. לדבריו, אין פגיעה בכשירות אבל יש פגיעה בלכידות. המפקדים ידעו להתמודד עם הפערים הללו בשגרה, אבל הם "נלחמים על כל מילואימניק".

מילואים חיל האוויר סרבנות הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד