כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לא הופיע בפומבי כבר חודש

לאן נעלם שר החוץ הסיני, אחד מאנשי סודו הבולטים של הנשיא

שר החוץ הסיני, נעדר מהמרחב הציבורי כבר קרוב לחודש, מה שעורר ספקולציות נרחבות לגבי הסיבות להיעדרותו מהזירה בתקופה שבה בייג'ין במתיחות בכל הקשור ליחסיה עם ארצות הברית

לאן נעלם שר החוץ הסיני, אחד מאנשי סודו הבולטים של הנשיא
צללית צילום: Pixabay

שר החוץ הסיני, צ'ן גאנג, נעדר מהמרחב הציבורי כבר קרוב לחודש, מה שעורר ספקולציות נרחבות לגבי הסיבות להיעדרותו מהזירה בתקופה שבה בייג'ין עסוקה בדיפלומטיה רבה במיוחד בכל הקשור ליחסיה עם ארצות הברית.

צ'ן גאנג מונה לשר החוץ בדצמבר 2022. הוא איש אמונו של נשיא סין שי ג'ינפינג. לפני כן, הדיפלומט בן ה-57 בילה מספר שנים בשגרירות סין בלונדון, ומדבר אנגלית שוטפת.

צ'ן גאנג נחשב לאחד מ"זאבי הלוחמים", שם שאומץ כדי לתאר דור של דיפלומטים סינים שלעתים קרובות נוקטים בהצהרות נוקבות כדי להגיב לביקורת המערבית על בייג'ין.

צ'ן אמר ב-2020 שהתדמית של סין במערב ירדה, מכיוון שהאירופים והאמריקאים במיוחד בתקשורת מעולם לא קיבלו את המערכת הפוליטית של סין או את עלייתה הכלכלית בעולם.

לפני מינויו לשר, הוא היה שגריר סין בוושינגטון, תפקיד שבאמצעותו חיזק את נוכחותו הציבורית על ידי השתתפות באירועים ציבוריים והופעות תכופות בתקשורת כדי להסביר את עמדת ארצו בכמה נושאים.

לאחר מינויו לשר, סדר היום שלו התמלא בביקורים במדינות באפריקה, אירופה ומרכז אסיה, בנוסף איירח מבקרים זרים רבים בארצו. ההופעה הפומבית האחרונה של צ'ין גאנג היתה ב-25 ביוני, אז נפגש בבייג'ינג עם אנדריי רודנקו, סגן שר החוץ הרוסי.

ספקולציות לגבי מצבו החלו בעקבות היעדרותו מפגישה באיגוד דרום מזרח אסיה באינדונזיה שבועיים לאחר הופעתו האחרונה. משרד החוץ הסיני אישר כי מאחורי זה עומדות "סיבות בריאותיות".

אלא שההתבטאויות הללו לא הפחיתו את עוצמת הספקולציות, מה גם שהמשרד התעלם מאז מכל שאלה נוספת על השר. "כולם מודאגים ממשהו שאי אפשר לדון בו בגלוי", כתב הפרשן הו שנג'ן בעיתון הרשמי הסיני "גלובל טיימס".

דיפלומט נעדר סין ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד