כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"פשע מאורגן"

אמסלם במתקפה: "יש להם פרויקט לסכל שר בישראל"

השר אמסלם התייחס בנאום במליאת הכנסת לחקירה הפלילית נגד מנכ"ל משרדו המיועד ותקף את היועמ"שית ופרקליט המדינה: "פשע מאורגן. היא ופרקליט המדינה צריכים לעמוד לדין. היא קיבלה את ההנחיות מסער. כל מי שרוצה לעבוד איתי צפויה להיפתח נגדו חקירה ב-433"

אמסלם במתקפה: "יש להם פרויקט לסכל שר בישראל"
במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

השר במשרד המשפטים, דוד אמסלם התייחס לחקירה הפלילית נגד מנכ"ל משרדו המיועד משה סויסה ותקף את היועמ"שית גלי בהרב מיארה.

בנאום שנשא במליאת הכנסת אמר: "פשע מאורגן, היא ופרקליט המדינה צריכים לעמוד לדין. גיל לימון ומיארה. התפקיד שלהם זה לא לעצור את הפשיעה ברחוב. המנכ"ל של דוד אמסלם. שלא רשם. יש להם פרויקט לסכל שר בישראל. היא קיבלה את ההנחיות מסער. אתם מבינים לאן הגענו? כל מי שרוצה לעבוד איתי צפויה להיפתח נגדו חקירה ב-433, זאת יחידה שלה. כל הגוף הזה שייך למיארה. צריכה לקום ועדת חקירה".

ביום ראשון דווח כזכור ב'כאן חדשות', כי יחידת להב 433 במשטרה פתחה בחקירה נגד משה סוויסה, המנכ"ל המיועד של השר לשיתוף פעולה אזורי דוד אמסלם.

השר מנסה כבר חודשים לקדם את מינויו של סוויסה לתפקיד, אולם המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, גיל לימון, נציבות שירות המדינה ובהמשך גם היועצת עצמה, גלי בהרב מיארה - עיכבו את המינוי. זאת לאחר שהתברר כי כאשר ביקש סוויסה להתמנות לתפקיד, הוא העביר לנציבות פרטים שעל פי החשד לא נכונים אודות עברו המשמעתי. בהרב-מיארה אישרה לפני מספר שבועות למשטרה לפתוח בחקירה נגדו בחשד שניסה לקבלת דבר במרמה.

סוויסה עבד במשך שנים רבות במערך הכבאות, ואף היה אמור להתמנות לפני מספר שנים לתפקיד נציב כבאות ראשי. הוא הורשע בעבירות משמעת, אך כאשר התמודד במכרז על תפקיד נציב הכבאות הראשי וכן על תפקיד בכיר אחר, הוא הסתיר זאת מועדת המכרזים.

גם על כך הורשע סוויסה בהליך נוסף, שבו נקבע כי "הנאשם כשל כשלון ערכי חרוץ עת לא גילה את עברו המשמעתי שעה שהתמודד על שתי משרות בכירות ביותר ברשות הכבאות". עוד נכתב אודותיו כי "הפסול שדבק במעשי הנאשם הוא ערכי ושורשי, ופגיעתו בטוהר המידות בשירות הציבורי קשה".

לפני שלוש שנים הורשע שוב סוויסה במסגרת הסדר טיעון, לאחר שהודה כי קיבל תרומה אסורה שהיה בה משום ניגוד עניינים מובנה וניצול מרות. התרומה נועדה בעצמה כדי לממן הליך משמעתי אחר נגד סוויסה. כעת יצטרך סוויסה להתמודד עם אפשרות להליך פלילי נגדו, וסיכוייו להתמנות הפכו אפסיים. כך לפי הדיווח של גרינצייג.

דודי אמסלם דוד אמסלם גלי בהרב מיארה חקירה פלילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד