כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
דוהר קדימה

לוין בשיחות סגורות: "אחרי הפגרה נקדם את שינוי הוועדה לבחירת שופטים"

הרפורמה המשפטית: יממה אחרי אישור החוק לצמצום עילת הסבירות, סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין הודיע כי אחרי הפגרה תקדם הכנסת את שינוי הוועדה לבחירת שופטים. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על דרישות האופוזיציה: 'אפילו הפלסטינים לא הציבו לנו תנאי סף כאלה'

לוין בשיחות סגורות: "אחרי הפגרה נקדם את שינוי הוועדה לבחירת שופטים"
יריב לוין במליאה צילום: אריק מרמור, פלאש 90

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין אמר בשיחות סגורות כי "מייד אחרי הפגרה נקדם את שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים". כך דווח בכאן רשת ב.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס הבוקר (שלישי) בריאיון לרשת ב׳ לשיחות עם האופוזיציה לפני ההצבעה על החוק ואמר: "אפילו הפלסטינים לא הציבו לנו תנאי סף כאלה".

שר האוצר הוסיף: "הייתי שלם עם מה שעשינו אתמול, נכון פעלנו. יחד עם זה אני לא פוצח בצהלות שמחה כשיש צד שני שכואב. הפכנו כל אבן, כולנו רצינו להתפשר. האופוזיציה רצתה שנתחייב להקפאה של שנה וחצי".

לדבריו, "אם הממשלה עושה דבר לא חוקי – בית המשפט צריך להתערב ולפסול. אבל אם הממשלה מפעילה את שיקול דעתה, תפקידו של יועץ משפטי לקבוע גבולות גזרה, אבל התפקיד הראשון הוא לסייע לממשלה.

סמוטריץ׳ הבהיר כי יותר מאשר שהצבענו אתמול בעד צמצום עילת הסבירות, הצבענו נגד סרבנות. "זה היה רגע מכונן ששמר על הצבא, שלא נהפוך לאוסף מיליציות".

בתוך כך, חשש במערכת הביטחון חוששים מכך שאנשי חיל האוויר ואגף המודיעין יממשו את האיומים שלהם שלא להתנדב, לאחר אישור החוק לצמצום עילת הסבירות אתמול.

כזכור, בתום דיון סוער ודרמטי במליאת הכנסת, החוק לצמצום עילת הסבירות עבר אמש במליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית. בהצעת החוק תמכו 64 חברי כנסת, חברי האופוזיציה נטשו את המליאה.

שר הביטחון יואב גלנט אמר לשר יריב לוין: "אני חושב שזה לא הדבר הנכון לעשות אבל מצביע בעד". יו״ר הקואליציה אופיר כץ אמר: ״שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה, יום חג לדמוקרטיה ולמדינת ישראל״.

בצלאל סמוטריץ יריב לוין הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד