י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כמעט 15 אלף משרות

דו"ח רשות החדשנות חושף: כמה גברים חרדים עובדים בהייטק וכמה מהם במשרות טכנולוגיות?

גברים חרדים בתחתית דירוג שיעור השכירים בהיי-טק ● כמעט 15 אלף משרות פנויות בענפי ההיי-טק בשירותים ובתעשייה ● איציק קרומבי מנכ"ל MeGo להכשרת גברים חרדים להיי-טק: "נתונים אלה אינם גזירת גורל. ניתן לשנות אותם ולהכפיל את מספר הגברים החרדים בהייטק בתוך שנים ספורות"

דו"ח רשות החדשנות חושף: כמה גברים חרדים עובדים בהייטק וכמה מהם במשרות טכנולוגיות?
הייטק לחרדים צילום: יח"צ

אחרי למעלה מעשור של צמיחה ושגשוג בהיי-טק הישראלי, מפרסמת רשות החדשנות את הדו"ח השנתי שלה ברקע תקופה מאתגרת של חוסר ודאות עבור תעשיית ההיי-טק הישראלית. לצד עיסוק במצב זירת הסטרטאפים בישראל, נוסף השנה חידוש לדו"ח, והוא מציג לראשונה כמה ישראלים הם שכירים בתפקידים טכנולוגיים ובתפקידים שאינם טכנולוגיים בענף וכן כמה בתפקידים טכנולוגיים בשאר ענפי התעסוקה במשק.

לפי הנתונים החדשים, בשנת 2022 למעלה מחצי מיליון שכירים ושכירות בישראל עבדו בהיי-טק ובתפקידים טכנולוגיים במשק, שהם 14% מהשכירים ומהשכירות בישראל. ניתוח נתוני השכירים והשכירות לפי סוגי התפקידים מעלה תמונה ברורה: רוב הצמיחה במספר העובדים בהיי-טק בשנים האחרונות נבעה מצמיחה בתפקידים הטכנולוגיים, ולא בתפקידים שאינם טכנולוגים כמו שיווק, ניהול, כספים וכדומה.

אך למרות הצמיחה במספרם של השכירים בהיי-טק, וחלקם הבולט של גברים במשרות טכנולוגיות בהייטק - מספרם של הגברים החרדים נותר נמוך במיוחד. רק 5,000 גברים חרדים מועסקים כשכירים במשרות טק, נתון המהווה 0.8% מכלל השכירים בענף ההיי-טק.

עיון מעמיק בנתוני רשות החדשנות, מגלה כי חלקם של הגברים החרדים במשרות הטכנולוגיות בתעשיית ההייטק מדאיג אף יותר. רק 44% מהגברים החרדים במשרות טק עובדים במשרות טכנולוגיות בתעשיית ההייטק, והשאר במשרות שאינן טכנולוגיות או במשרות טכנולוגיות מחוץ לתעשיית ההיי-טק.

לשם השוואה, מספרן של העובדות החרדיות במשרות טק, הסתכם בשנת 2022 ב-11,500 אלף נשים, כאשר 66% מהן במשרות טכנולוגיות בתעשיית ההייטק.

במקביל פרסמה השבוע הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתונים המצביעים על קרוב ל-15,000 משרות פנויות בענפי הייטק בשירותים ובתעשייה ברבעון השני של 2023.

"נתונים אלה אינם גזירת גורל. ניתן לשנות אותם ולהכפיל את מספר הגברים החרדים בהייטק בתוך שנים ספורות", אומר איציק קרומבי מנכ"ל MeGo. "מעל 3,500 גברים חרדים נרשמו עד היום לתכנית מיגו שמכשירה גברים חרדים להייטק. 250 הנבחרים מתוכם כבר לומדים בשני המחזורים הראשונים של התכנית. בחודשים הקרובים יסיימו 100 משתתפי המחזור הראשון את הלימודים וישתלבו במשרות פיתוח בתעשיית ההייטק".

תכנית מיגו פועלת באמצעות ק.מ.ח – קידום מקצועי חרדי, חברות הייטק, קרנות פילנתרופיה ומשרדי ממשלה. יחד עם שותפים נוספים, נבנתה תוכנית שעונה על הצורך של תעשיית ההייטק בעובדים מוכשרים ואיכותיים. התכנית פועלת להכשיר כאלפיים מתכנתים חרדים שיצטרפו לעבודה בהייטק בשנים הקרובות. במסגרת התכנית, מתקיימים לימודים במשך 14 חודשים (ימים מלאים) במודל הכשרה של 8200, עם פרוייקטים והתנסות מעשית בחברות הייטק מובילות הלוקחות חלק במסלול ההכשרה.

לאור ההצלחה וההיענות הגבוהה במחזורים הראשונים,, בימים אלה נערך הרישום והמיונים למחזור השלישי של התכנית עם כיתות לימוד בירושלים, בני ברק, בית שמש, חיפה ואשדוד. המועמדים שישלימו את תהליך המיון הקפדני וימצאו מתאימים לתכנית, יתחילו מיד אחרי החגים את הלימודים במחזור החדש של תוכנית מיגו.

הייטק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד