ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
סערה בעקבות חשיפת 'בחדרי'

הליכוד על הצע"ח יסוד לימוד תורה: "לא עומדת על הפרק והיא לא תקודם"

יממה בלבד אחרי הדרמה הפוליטית שקרעה את העם, נדמה כי הפיצוץ הבא כבר כאן | סערה לאחר חשיפת 'בחדרי חרדים' כי יהדות התורה הגישה את חוק יסוד ערך לימוד התורה אשר נועד להגן על חוק הגיוס מפני פסילה בבג"ץ | הליכוד: "הצע"ח יסוד לימוד תורה לא עומדת על הפרק"

הליכוד על הצע"ח יסוד לימוד תורה: "לא עומדת על הפרק והיא לא תקודם"
אילוסטרציה. למצולמים ולישיבה אין קשר לכתבה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

סערה בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים' ולפיה מפלגת יהדות התורה הגישה את חוק יסוד ערך לימוד התורה אשר נועד להגן על חוק הגיוס מפני פסילה בבג"ץ.

מהליכוד נמסר: "הצעת חוק יסוד לימוד תורה לא עומדת על הפרק והיא לא תקודם". ל'בחדרי חרדים' נודע כי בלשכת ראש הממשלה העבירו אמש מסר זועם לחברי יהדות התורה על כך שהניחו את החוק ללא תיאום, "לא צריך לדבר העניין חוק הגיוס עד לכנס הבא, זה רק עושה לנו נזק", אמרו.

ביהדות התורה הבהירו: "כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני ימצא פתרון מוסכם על כלל סיעות הקואליציה בנושא הגיוס. הצה"ח הוכנה בזמנו על ידינו כחלק מהפתרון הכולל. מועד ההנחה על שולחן הכנסת הוא מקרי וכל הנושא יגובש בהסכמות בין מפלגות הקואליציה. אנו מצרים על כל מי שמנסה לתלות בהצעה מה שאין בה".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף: "יום אחרי ביטול עילת הסבירות, הקואליציה המופקרת בתולדות המדינה מתחילה לחגוג על חשבוננו. ממשלת החורבן שלא הפסיקה לזעוק ״סרבנות״ מגישה את ״חוק הסרבנות וההשתמטות״ ועוד מעיזה לקרוא לו ״חוק יסוד לימוד תורה״.

הקיצונים מקבלים גיבוי לסרבנות מהממשלה שרק אתמול תקפה בגסות את טובי הלוחמים ואת גיבורי ישראל. אם הם לא יתגייסו, מי יתגייס? אם הם לא יסכנו את חייהם, מי אלו שיסכנו את חייהם? ואם הם לא מתגייסים, מה פתאום שיקבלו את כל הזכויות בחינם? ממשלת החורבן ממשיכה להרוס את החיים המשותפים. איפה שר הבטחון? איפה אנשי הליכוד? איפה ראש הממשלה? האם נכנעתם ללא קרב לקיצוניים? "אם אין קמח אין תורה". כתוב בפרקי אבות, איבדתם את הדרך", כך לפיד.

שר הביטחון יואב גלנט כתב: "השירות בצה״ל הוא חובה אזרחית שאין נעלה ממנה. לימוד התורה הוא יסוד חשוב בשמירת הגחלת שלנו כעם ויש לי הערכה ללומדים. ‏חשוב לזכור: אין ולא יהיה מקום להשוואה בין שירות בצה״ל לבין לימוד תורה. הגנת המדינה במסגרת השירות בצה״ל היא ערך עליון. ‏נמשיך להבטיח שמי שנותן יותר - יקבל יותר".

ח"כ טלי גוטליב כתבה: "לא אצביע לחוק יסוד לימוד תורה. לא כי לימוד תורה אינו ערך חשוב בפני עצמו, אלא כי זה לא עניין לחקיקה בחוקי יסוד. מוטב שלא היתה מוגשת הצעת החוק הזו כלל. חברי החרדים טאקט היא לא מילה גסה".
ח"כ מתן כהנא (המחנה הממלכתי) כתב: "אחיי החרדים, אתם באמת חושבים שאתמול היה היום הנכון להניח על שולחן הכנסת את הצעת החוק הזו? בלי תורה אין מדינת ישראל. לי זה ברור. אבל באותה מידה ברור לי שהחוק הזה יעשה נזק עצום לעולם התורה, נזק עצום לחברה החרדית ונזק עצום למדינת ישראל. הכוח כעת בידיים שלכם. אנא מכם השתמשו בו באחריות".

על פי דיווח בכאן חדשות, פורום קהלת הביע בשיחות עם חברי הקואליציה התנגדות ברורה ל״חוק יסוד לימוד תורה״ של יהדות התורה. מפורום קהלת נמסר: "אנו מעריכים מאד לימוד תורה ורואים בזה זכות גדולה. חבל לערב את המדינה בעניינים שבקדושה".

שר התפוצות עמיחי שיקלי כתב: "לימוד תורה הוא ערך עליון בעם ישראל שמעולם לא נזקק לחקיקה, וכך ראוי שישאר. הנחתה של הצעת חוק זו על שולחן הכנסת היא הטרלה מזיקה בעיתוי אומלל, וההשוואה לשירות בצבא לא שייכת, לא ראויה ולא תהיה - לא בקולי".

הפרשן הפוליטי עמית סגל כתב בתגובה: "הצעת החוק של יהדות התורה היא הצעה פוסט ציונית. ככל הידוע לי, עד היום הובטח שלימוד תורה מביא זכויות, אבל לא כאלה שהמדינה אמורה לספק. אין טעם להשוות לימוד תורה לשירות משמעותי, מהטעם הפשוט שאין סתירה בין השניים. אי התגייסות לצבא מדינת היהודים היא השתמטות, לא ליד ולא בערך".

כזכור, אמש דווח ב'בחדרי חרדים' כי ב'יהדות התורה' הגישו על שולחן הכנסת את חוק יסוד ערך לימוד התורה, חוק שאמור למנוע את גיוס החרדים וממילא לעורר סערה ברקע המחאות הקשות.

חבר הכנסת משה שמעון רוט מ'אגודת ישראל' הניח את החוק על שולחן הכנסת והוא צפוי לעלות לדיון בוועדת השרים לחקיקה ולאישור הכנסת רק לאחר החזרה מהפגרה, לצד העברת חוק הגיוס, אותו ראש הממשלה התחייב להעביר עם החזרה לכנס החורף לאחר חג הסוכות.

חוק יסוד ערך לימוד התורה הוא היסטורי בכל קנה מידה, ראשית לראשונה סיעת יהדות התורה מגישה "חוק יסוד" זאת לאחר שלאורך ההיסטוריה נמנעו החרדים לחוקק חוקי יסוד.

שנית, חוק ערך לימוד התורה אמור לעגן את לימוד התרה בארץ, ואמור להיות ערך משקל כנגד ערך השוויון שבעקבותיו נפסלו חוקים, אם החוק יעבור לאחר הסערות הפוליטיות הוא יעגן כערך יסוד במדינת ישראל את ״ערך לימוד התורה״ מה שימנע מבג״צ לפסול את חוק הגיוס שמגובש בימים אלה.

חוק הגיוס צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד