כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הבחירות בבית שמש

יקבל תמיכה? ב'דגל התורה' הציגו את המועמד לראשות העיר

מפלגת 'דגל התורה' הכריעה באופן רשמי: שמוליק גרינברג, המשמש כיום כמנהל מחלקת חינוך חרדי בעיריית ירושלים, יתמודד על ראשות העיר בית שמש בבחירות הקרובות | למרות שכהונתו בתפקיד לוותה בסערות סביב סוגיית שיבוץ בנות ספרדיות, ב'דגל התורה' קראו להתאחד סביב גרינברג: "אין מקום לחשבונות אישיים מול נתונים ודאיים של ניצחון הציבור החרדי"

גרינברג וגפני
גרינברג וגפני

אחרי שבועות של סאגה סביב זהותו של מועמד 'דגל התורה' לראשות העיר בית שמש, במפלגה הכריעו: שמוליק גרינברג, המשמש כיום כמנהל מחלקת חינוך חרדי בעיריית ירושלים, יתמודד על התפקיד בבחירות הקרובות.

ההחלטה התקבלה אחרי שבסיעה הליטאית בבית שמש התקיים דיון סוער בנוגע לזהותו של המועמד. יצויין כי בשבועות האחרונים נרשם פולמוס בין רבני העיר, שחלקם העדיפו את מועמדותו של יו"ר הסיעה המקומית כיום, ישראל סילברסטיין.

לפני כשבוע, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', עשרות גבאי קהילות המשויכים ל'דגל התורה' בבית שמש, חתמו על מכתב תמיכה בסילברסטיין, ובו הם כתבו על אהדתם ליו"ר הסיעה בהיותו, לדבריהם, "פועל במסירות נפש למען הקהילות בעיר". עוד דווח כי בציבור הליטאי נרשם זעם על גורמים שונים, המנסים, לדבריהם, להכפיש את יו"ר הסיעה המקומית באוזני רבנים ופוליטיקאים

גרינברג שימש עד לפני מספר שנים כיו"ר 'דגל התורה' בבית שמש ובין היתר כיהן כסגן וכמשנה לראש העיר. בתחילת הקדנציה מונה לתפקיד מנהל מחלקת חינוך חרדי בירושלים. 

כהונתו בתפקיד לוותה בכמה סערות, בעיקר סביב סוגיית שיבוץ בנות ספרדיות במוסדות החינוך. בש"ס מתחו לא פעם ביקורת על התנהלותו בנושא בנות הסמינרים. גרינברג אמור לבקש כבר בימים הקרובים אישור מעיריית ירושלים לצאת לחל"ת ומי שיחליף את מקומו הוא סגנו יאיר אייפרמן.

בידיעה שפורסמה הבוקר בבטאון 'דגל התורה' 'יתד נאמן', נאמר כי ההחלטה התקבלה "על דעת מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, רבני תנועת "דגל התורה" הגאון הגדול רבי נתן זוכובסקי שליט"א והגאון רבי יוסף אפרתי שליט"א, שהחליטו על זהותו של גרינברג לאחר היוועצות עם רבני הקהילות בעיר בית שמש.

בידיעה נכתב עוד רבני התנועה "חקרו והעמיקו בנתונים השונים והכריעו לאחר כי מועמדותו של גרינברג למען תושבי העיר בית שמש, תביא לניצחונה של היהדות החרדית בעיר וליכוד השורות של כלל הציבור החרדי בבית שמש למען צביונה ועתידה של העיר הנמצאת בצומת דרכים משמעותי בהתפתחותה כעיר ואם בישראל".

בנוסף, כך נטען, פילוח הנתונים המקצועיים שהוצגו בפני הרבנים הצביע כי המפלגות החרדיות בעיר יגיעו לקראת הבחירות המוניציפאליות ל-70 אחוזים מבעלי זכות הבחירה, מה שהיווה את אחד הנתונים להכרעה כי אין סיבה שבעיר כזאת לא יעמוד בראשה ראש עירייה מתוך הציבור החרדי, "היודע, רואה ומכיר את צרכיו, וראייתו היא מבעד לצרכי הציבור ולא מי שבא לחנך את הציבור החרדי תושבי העיר", נכתב בידיעה שדיווחה על החלטת 'דגל התורה'.

ב'דגל התורה' קראו לשאר הקהילות בבית שמש להתאחד סביב גרינברג, אם כי תמיכת ש"ס במועמד 'דגל' מוטלת בספק ותלויה לא מעט במה שיקרה בעיר אלעד. "בבחירות האחרונות לפני 5 שנים, על אף שהציבור החרדי מנה כ-50 אחוז מכלל המצביעים ואף יותר; חסרו כ-250 קולות לניצחון הציבור החרדי, מצב שהקהילות החרדיות בעיר מבכות עד היום", נכתב 'יתד נאמן'.

"כיום, בעלי זכות הבחירה מקרב בני הציבור החרדי מגיעים קרוב ל-70 אחוזים, ועמדת הרבנים היא כי אין סיבה ומקום לחשבונות אישיים מול נתונים ודאיים של ניצחון הציבור ואסור להימנע הפעם מליכוד השורות על מנת לשחזר את הניצחון ולהחזיר את הציבור החרדי כפי שהיה בעשור הקודם לקדנציה האחרונה".

 

שמוליק גרינברג בית שמש דגל התורה בחירות מוניציפליות 2023

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד