כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ברקע צמצום הסבירות

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס תפרסם היום דו''ח חריג על ישראל

סוכנות דירוג האשראי 'מודי'ס' מתכוונת לפרסם היום דו"ח חריג על כלכלת ישראל | באפריל סוכנות דירוג האשראי הורידה בדרגה אחת את תחזית דירוג החוב של מדינת ישראל

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס תפרסם היום דו''ח חריג על ישראל
חוב כספי צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

בכוונתה של סוכנות דירוג האשראי 'מודי'ס' לפרסם היום (שלישי) דו"ח חריג היום על כלכלת ישראל, וזאת ברקע חקיקת צמצום עילת הסבירות אמש. כך דווח ב'N12'.

כזכור, באפריל האחרון סוכנות דירוג האשראי הורידה בדרגה אחת את תחזית דירוג החוב של מדינת ישראל. דירוג האשראי עצמו נותר בינתיים ללא שינוי, על A1.

בהודעה שפורסמה עם הורדת הדירוג נכתב כי "שינוי התחזית משקף הידרדרות בממשל בישראל, כפי שממחישים האירועים האחרונים סביב הצעת הממשלה לשינוי מערכת המשפט במדינה. בעוד שמחאות המוניות הובילו את הממשלה להשהות את החקיקה ולנהל דיאלוג עם האופוזיציה, האופן שבו ניסתה הממשלה ליישם רפורמה רחבת היקף מבלי להגיע להסכמה רחבה מצביע על היחלשות החוסן המוסדי ועל היכולת לצפות מדיניות".

גם אז היה ברור שבמודי'ס עוקבים מקרוב אחרי מה שמתרחש במדינה ובדו"ח נכתב כי "בזמן שהדיונים לגבי האופן המדויק של הרפורמה המשפטית נמשכים, הממשלה חזרה על כוונתה לשנות את אופן בחירת השופטים. המשמעות היא שהסיכון לעימותים נוספים ולמתחים חברתיים בתוך המדינה נותר בעינו. בצד החיובי, אם יושג פתרון מבלי להעמיק את המתחים הללו, המגמות הכלכליות והפיסקאליות החיוביות שמודי'ס זיהתה בעבר יישארו".

במודי'ס שבים ומדגישים כי כוונתם ההתחלתית הייתה לעלות את דירוג האשראי על רקע הביצועים של הממשלה הקודמת: "בסך הכול, האירועים האחרונים קיזזו את ההתפתחויות החיוביות שהובילו את מודי'ס להעניק תחזית חיובית באפריל 2022, על רקע ביצועים כלכליים ופיסקאליים חזקים ויישום רפורמות מבניות". 

מודיס דירוג אשראי הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד