כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
רוצים קונצנזוס

סונאק מזהיר את נתניהו בגלל חוק ביטול עילת הסבירות

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק הזהיר את נתניהו על "מעמדה הדיפלומטי של ישראל". ראש הממשלה הבריטי חזר על דברי נשיא ארה"ב ביידן על חשיבות "בלמים ואיזונים" לשמירה על מערכת המשפט

סונאק מזהיר את נתניהו בגלל חוק ביטול עילת הסבירות
נתניהו עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק צילום: אבי אוחיון /לע"מ

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק הצטרף לנשיא ארה"ב ביידן כשאמר כי עצמאות מערכת המשפט הישראלית חשובה להמשך היחסים הדיפלומטיים.

בהצהרה שפרסם משרד החוץ הבריטי נאמר כי "היחסים החזקים של בריטניה עם ישראל תמיד היו מבוססים על הערכים הדמוקרטיים המשותפים שלנו".

עוד נכתב: "בעוד שההסדרים החוקתיים המדויקים של ישראל הם עניין של ישראל, אנו קוראים לממשלת ישראל לבנות קונצנזוס ולהימנע מפילוג, על מנת להבטיח שמערכת איתנה של איזונים ובלמים ועצמאותה של מערכת המשפט בישראל תשמר".

כזכור אתמול מזכירת העיתונות בבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, הדגישה את עמדתו של הנשיא ביידן וציינה כי ביידן "ידיד לכל החיים של ישראל", היא גם הבהירה שזה "מצער" שההצבעה ביום שני על עילת הסבירות "התקיימה עם הרוב הקלוש ביותר האפשרי".

מהבית הלבן נמסר כי מובן שהשיחות נמשכות ו"ככל הנראה יימשכו במהלך השבועות והחודשים הקרובים כדי ליצור פשרה רחבה יותר גם אם הכנסת בפגרה" עוד נאמר, כי ארה"ב "תמשיך לתמוך במאמצים של הנשיא הרצוג ומנהיגים ישראלים אחרים לבנות קונצנזוס רחב יותר באמצעות דיאלוג פוליטי".

 

ראש הממשלה נתניהו רישי סונאק הרפורמה המשפטית עילת הסבירות נשיא ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד