י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בהיקף של עשרות מיליוני שקלים

מקלב וברקת סיכמו על שת"פ בין הרשות החרדית למשרד הכלכלה

בזמן הקרוב יחתם הסכם שיתוף פעולה בין הרשות החרדית למשרד הכלכלה בהיקף של כמה עשרות מילוני שקלים. בימים אלו שוקדים הצוותים המקצועיים על גיבוש תוכניות העבודה. במסגרת שיתוף הפעולה יקודמו תוכניות שונות לתעסוקה לנשות האברכים בתחומים שונים ויקודמו תוכניות להנגשת מערך הדיגיטל הממשלתי לציבור החרדי

מקלב וברקת סיכמו על שת"פ בין הרשות החרדית למשרד הכלכלה
סגן השר אורי מקלב עם השר ניר ברקת צילום: באדיבות המצלם

סגן השר לפיתוח חרדי במשרד רוה"מ והתחבורה אורי מקלב, נועד עם שר הכלכלה מר ניר ברקת יחד עם צוות הרשות והעומד בראשה מר רועי אסף, מנכ"ל משרד הכלכלה מר אמנון מרחב, ראשי רשות ההשקעות, אגף אסטרטגיה, מערך הדיגיטל והסוכנות לעסקים קטנים ובינונים, וצוותיהם. סמנכ"לים ובכירים נוספים משני המשרדים וסיכמו על שיתוף פעולה רחב בתחומים שבאחריותו של משרד הכלכלה.

עם תחילת המפגש סגן השר מקלב הצביע על אתגרים העומדים בפני בתי עסק בבעלות חרדית, שבעבר יכלו לקבל תמיכה ומימון ממשלתי ברשות להשקעות, אך לאחרונה האפשרות הזו הפכה לבלתי מעשית.

כמו כן, חידד מקלב את הצורך להפנות חוזים ממשלתיים לבתי תוכנה המעסיקים נשים חרדיות. יכולותיהן המקצועיות של נשים חרדיות הוכחו בשנים האחרונות מעבר לכל ספק, ונכון לאפשר למעסיקים אותן להגדיל את היקפי ההעסקה ומספרי הנשים המועסקות, על מנת לאפשר להן לפרנס את ביתן בכבוד.

מול מערך הדיגיטל הכפוף למשרד הכלכלה הציף סגן השר מקלב את הקשיים העומדים בפני הציבור החרדי, אשר בוחר להימנע משימוש בפגעי הטכנולוגיה, אך זכאי לשירותים ממשלתיים ככל אזרח אחר. מהרישום למעונות ועד ערר על תוצאותיו של מבחן נהיגה, דרך רישום להגרלות משרד השיכון, או הטענת מכונית חשמלית, קיימים שירותים ממשלתיים שאינם נגישים לציבור החרדי.

השר ברקת הציג את תוכניותיו המקוריות והחדשניות במשרד הכלכלה למען קידום ופיתוח המשק הישראלי, הן בתחום הייבוא והייצוא והן במנהלת המעסיקים, והורה לראשי האגפים לחתור למענים מותאמים לציבור החרדי בכל הנושאים שהציג מקלב.

בנושא תעסוקה לנשים חרדיות, סוכם על המשך עבודה מול רשות ההשקעות, על מנת לבנות מסלול הון אנושי מותאם לצרכים של המגזר החרדי, שימומן בחלקו מהתקציבים של הרשות לפיתוח כלכלי חברתי של המגזר החרדי. בנוסף תתבצע עבודת התאמה של מסלולים שונים כגון הכשרה תוך עבודה לבוגרות הסמינרים המסיימות את לימודיהן ומבקשות להשתלב בתעסוקה איכותית.

מערך הדיגיטל שוקד על מתן פתרונות מתאימים, באמצעות מענים קוליים וכלים נוספים, לצרכים של הציבור החרדי, ותתבצע עבודה של מיפוי צרכים ודיוקם מול הרשות לפיתוח כלכלי חברתי של המגזר החרדי, בהנחייתו של סגן השר מקלב. גם עם הסוכנות לעסקים קטנים ובינונים סוכם על עבודה משותפת לטובת צמיחתם הכלכלית של עסקים במגזר החרדי.

בימים אלו ממשיכים אנשי המקצוע של הרשות לפיתוח כלכלי חברתי של המגזר החרדי בעבודה המשותפת מול הצוותים של משרד הכלכלה, על מנת לספק מענה לכל הצרכים שעלו בפגישה.

סגן השר מקלב אמר כי אחת המטרות שלשמן הוקמה הרשות, היא התאמת התכניות הממשלתיות והנגשתן לציבור החרדי, ובתקופה הקרובה תמשיך להיעשות עבודת הכנה מול כמה וכמה משרדים ממשלתיים נוספים, בתחומים כמו בריאות חינוך ורווחה, זאת על מנת להגיע לכל מקום בו ניתן לקדם את רווחתו של המגזר החרדי ולשפר את המענים והאפשרויות העומדות לשירותו של האזרח החרדי, הזכאי לכל השירותים כמו כל אזרח אחר במדינת ישראל.

מקלב הוסיף והודה ליו"ר וועדת הכספים, משה גפני, על עזרתו הרבה במשך כל השנה לקידום הרשות החרדית ובהשגת תקציבים חשובים אלו.

ניר ברקת אורי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד