כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
קטינים על גלגלים

קצת יותר מגיל בר מצווה: השוטרים נדהמו לגלות בן כמה העבריין שאחראי לעשרות גניבות

פושע צעיר חשף שהוא קשור לגניבה ולניסיונות פריצה ללא פחות מ-39 מכוניות קיה שונות. העבריין סיפר בחקירה שהוא למד את שיטת הפריצה באמצעות הרשת החברתית

קצת יותר מגיל בר מצווה: השוטרים נדהמו לגלות בן כמה העבריין שאחראי לעשרות גניבות
קיה סול צילום: קיה

תופעת הגניבות של מכוניות מתוצרת יונדאי וקיה הפכה בארצות הברית ל"אופנה" מסוכנת, אבל גם השוטרים המנוסים של פליינו, טקסס לא האמינו כאשר גילו בן כמה היה גורם בכיר בכנופיית גנבי הרכב אשר נלכד לאחרונה בטקסס, לאחר שביצע עשרות גניבות של מכוניות קיה. הסיפור נשמע לקוח מדרמת פשע משטרתית, אבל התרחש ממש לפני כמה ימים.

למי שאינו מכיר, גורמים קרימינליים בארצות הברית גילו דרך פשוטה למדי לפרוץ למכוניות מתוצרת קיה וגם דאגו לשתף את המידע עם מיליוני "פושעים בפוטנציה" ברשתות החברתיות ועד מהרה הגניבות הללו הפכו לתופעה. וכך, בעליה של מכונית קיה בפליינוויו טקסס נדהם לגלות שמישהו פורץ למכונית הקיה שלו. בעל המכונית גילה תושיה, לכד את הגנב והזמין את השוטרים אשר גילו לתדהמתם שמדובר בילד בן 14.

אבל זה לא הכול: הפושע הצעיר נשבר בחקירה וחשף שהוא קשור לגניבה ולניסיונות פריצה ללא פחות מ-39 מכוניות קיה שונות. העבריין הצעיר סיפר בחקירה שהוא למד את שיטת הפריצה באמצעות הרשת החברתית וגם הסביר לשוטרים ההמומים כמה זה היה לו קל: הוא פשוט נכנס אל המכונית ולאחר מכן פרץ את ה"סוויץ'" של הרכב והתניע.

הפריצה למכוניות יונדאי וקיה מדגמים מסוימים, כך מתברר, היא משימה קלה במיוחד לאור העובדה שבמכוניות האלה אין בשוק האמריקאי מערכת אימובילייזר מקורית, כלומר כל אחד יכול להתניע אותן עם הידע המתאים וללא מפתח. ומה עלה בגורלו של העבריין? התקשורת האמריקאית טרם חשפה מה עלה בגורלו אבל מבחינת החוק יוזכר שמדובר בקטין.

 

 

גניבת רכב קיה טקסס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד