י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"ניצבים בעין הסערה"

המפכ"ל מגיב לביקורת: "הפקודות - על בסיס שיקולים מקצועיים בלבד"

המפכ"ל קובי שבתאי הגיב לביקורת על התנהלות המשטרה במהלך המחאות נגד חקיקת צמצום עילת הסבירות | "המשטרה תאפשר כל מחאה כל עוד היא מתקיימת במסגרת החוק", אמר שבתאי לסגל הניצבים

המפכ"ל מגיב לביקורת: "הפקודות - על בסיס שיקולים מקצועיים בלבד"
מחאה באיילון צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, הגיב היום (שלישי) לביקורת על התנהלות המשטרה במהלך המחאות שהתקיימו אתמול ברחבי הארץ נגד חקיקת צמצום עילת הסבירות. "המשטרה תאפשר כל מחאה כל עוד היא מתקיימת במסגרת החוק", אמר שבתאי לסגל הניצבים.

רנ"צ שבתאי קיים מוקדם יותר ישיבת הערכת מצב עם סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה, זאת לנוכח שורת המחאות שהתקיימו השבוע ברחבי המדינה והמחאות הצפויות בימים הקרובים. המפכ"ל אמר בדיון כי "משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית", והדגיש בפני המפקדים כי "המשטרה תאפשר כל מחאה כל עוד היא מתקיימת במסגרת החוק". המפכ"ל הדגיש כי "יש לעשות הבחנה בין מחאה שמתקיימת במסגרת החוק לבין הפרת סדר".

במהלך הדיון איחל המפכ"ל החלמה מהירה לשוטרים שנפצעו כתוצאה מאלימות שהופנתה כלפיהם במספר מוקדי מחאה. "הימים האלה אינם ימים פשוטים", הוסיף המפכ"ל. "אנו ניצבים בעין הסערה, ונתונים לביקורת משני צידי המתרס. יש שיאמרו שאנו סובלניים ומכילים מדי, ויש שיאמרו שאנו פועלים בלעומתיות. "אתם ואני יודעים היטב שאנו עושים כמיטב יכולתנו, ובוודאי שלעיתים גם טועים. בכל מקרה, אסור שיווצר רושם מוטעה כאילו ההחלטות האופרטיביות מתקבלות כתוצאה מלחצים חיצוניים".


המפכ"ל על רקע מחאה בתל אביב.

"מפקדי המשטרה, ואני בראשם, אחראים להפעלת כוחות המשטרה. כל הפקודות מתקבלות רק בשרשרת הפיקוד, ורק על בסיס שיקולים מקצועיים ומבצעיים. המשטרה תלויה באמון הציבור, ובידיעה שאנו פועלים על פי דין ובלא משוא פנים. זו חובתנו, וזו חובתי", סיכם המפכ"ל.

בתוך כך, המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה כי חקרה היום באזהרה שני שוטרים. אחד השוטרים נחקר בחשד לתקיפת מפגין במהלך הפגנה בתל אביב ביום חמישי האחרון והשוטר האחר נחקר בחשד לשיבוש מהלכי משפט.

בעקבות סרטון בו נראה אחד השוטרים מכה מפגין בעודו אזוק, זומן המפגין להגיש תלונה במח"ש, ובעקבותיה נחקרו, כאמור, השוטרים החשודים. מהמשטרה מנסר כי החקירה עודנה נמשכת.

מפכ"ל המשטרה הפגנות הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד