כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הציע לפטור חרדים מגיוס

אהוד ברק בתיעוד: "יש לי יחס כבוד לזרם הליטאי"

בתיעוד משיחת זום בשנת 2021, נראה אהוד ברק, ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר מציע בפני פורום 555, לפטור את החרדים מגיוס לצה"ל, בהמשך הוא מספר על זיקתו לזרם הליטאי ולישיבת פוניבז'. וגם מפתיע בהתנגדותו להפרדת הדת מהמדינה  

אהוד ברק בתיעוד: "יש לי יחס כבוד לזרם הליטאי"
אהוד ברק צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

על רקע הסערה שהתחוללה סביב חוק יסוד לימוד התורה שהנחתו על שולחן הכנסת על ידי חבר הכנסת משה שמעון רוט נחשפה ב'בחדרי חרדים', פורסם תיעוד משיחת זום שנערכה בפני פורום 555 בשנת 2021, שבו נראה ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק מציע לפטור את החרדים מגיוס לצה"ל.

בתיעוד מ-21.1.21 ששידר אראל סגל בתוכניתו ב'ערוץ 14', נראה ברק, כיום ממובילי המחאה נגד הממשלה, אומר: "לפטור אותם מחובת גיוס... זה עולם אחר... היה אפשר להגיע לפתרון דרסטי שבו משחררים אותם מחובת השירות, וקובעים שכל אזרח, כולל ערבים, כולל חרדים, צריך לתת 8 חודשים, 10 חודשים - שירות לאומי בקהילה שלו".

מתוך שידורי ערוץ 14.

בהמשך התיעוד מאותה שיחה נראה ברק אומר: "יש לי יחס כבוד, אני שייך לזרם הליטאי, למרות שאבי עזב את החיידר של הרב כהנמן שהקים את ישיבת פוניבז פה בארץ והעוזר מלמד היה שמה הרב אלעזר מנחם שך. אבל הוא עשה את זה בגיל 13, ואני עדיין מרגיש שייך לזרם הליטאי".

"ואני מודה שנכנסתי פעם לישיבת פוניבז' ואני התרגשתי עמוקות", שיתף ברק את משתתפי הזום והפתיע שוב באומרו, "אני חושב שהפרדת דת ומדינה במלואה לא תעבוד בישראל. היחס בין יהודיות לבין מדינת ישראל שונה משאר מדינות העולם. העולם של ההורים שלי שהיה עולם של אפיקורסים גמורים זה לא היה עולם של עמי ארצות, אלו היו אנשים שהיו קשורים בטבורם לרוח ישראל סבא". 

כיום נחשב ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר אהוד ברק, לאחד מהקולות הבולטים, התקיפים והחריפים ביותר של המחאה, מתראיין באולפנים ומעודד את המחאות כולל מרי אזרחי לא אלים ויש שמאשימים אותו גם במימונם.

אהוד ברק גיוס חרדים לצה''ל הפרדת דת ומדינה ערוץ 14 ליטאים ישיבת פוניבז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד