כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אזהרת הנסיעה בתוקף

דיון היערכות לקראת תפילות ראש השנה באומן

שר החוץ, שר ירושלים ומסורת ישראל, מנכ"ל משרד החוץ, וחה"כ אליהו רביבו, קיימו דיון היערכות לקראת ראש השנה באומן, לאור המשך המלחמה באוקראינה והצפי כי אלפי ישראלים יגיעו לאומן על אף המצב

דיון היערכות לקראת תפילות ראש השנה באומן
דיון לקראת נסיעה לאומן צילום: דוברות הכנסת

שר החוץ, אלי כהן, שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, מנכ"ל משרד החוץ, רונן לוי (מעוז), וחה"כ אליהו רביבו, קיימו השבוע דיון היערכות לקראת תפילות ראש השנה באומן, לאור המשך המלחמה באוקראינה והצפי כי אלפי אזרחים ישראלים יבקשו להגיע לאומן על אף המצב.

מנכ"ל משרד החוץ אמר כי אזהרת הנסיעה שפרסם משרד החוץ בתחילת המלחמה באוקראינה במרץ 2022 עדיין בתוקף וכי משרד החוץ קורא לאזרחים ישראלים שלא לנסוע לאוקראינה, ולישראלים הנמצאים במדינה לצאת ממנה בהקדם.

המנכ"ל הוסיף כי המצב באוקראינה מאתגר ביותר הן מבחינה ביטחונית והן מבחינה רפואית, תשתיתית וקונסולרית. המרחב האווירי באוקראינה סגור והמשאבים של המדינה מופנים למאמצי הלחימה. על כן, במקרה חירום יהיה אתגר גדול לסייע לאזרח ישראל הנמצא במצוקה או הזקוק לטיפול רפואי.

שר החוץ אלי כהן אמר: "גם השנה ייסעו עשרות אלפי ישראלים לאומן לקראת ראש השנה, ומשרד החוץ פועל אל מול הרשויות באוקראינה, בשיתוף המל"ל ומשרד ירושלים ומסורת ישראל, ובימים אלה נבחן נתיב שיאפשר הגעה ושהייה בטוחה. אני רוצה להודות לשר פרוש על התיאום וח"כ אליהו רביבו שנרתם למען הנושא".

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, בירך על קיום הפגישה הנוספת והוסיף: "בהובלתם של שר החוץ ומנכ"ל משרדו אנחנו רואים מפנה ושינוי גישה מוחלט ביחס לנסיעת חסידי ברסלב לאומן. עבודתם הנאמנה של עובדי משרד החוץ זוכה כעת לגיבוי מלאה ועידוד מהדרג הניהולי, שמביע נכוחות לסייע ולפעול לשפר את המצב".

חה"כ אליהו רביבו: "כחסיד ברסלב שביקר באומן עשרות פעמים בעבר ואף ארגן לשם עליות לרגל, לקחתי על עצמי לוודא שהעלייה לקברו של רבנו לקראת ראש השנה הבא עלינו לטובה, תהיה מאורגנת ומתואמת עד לפרט האחרון. אני מודה לשר אלי כהן ולשר מאיר פרוש על התגייסות מלאה לטובת המטרה החשובה - כשהרבי קורא לנו, אנחנו באים".

בפגישה הועלתה הצעה להעתיק את "מודל מירון" שגיבש השר מאיר פרוש בהילולת רשב"י ולמנות מתאמים מחסידות ברסלב, שיוצבו במעברי הגבול, וימנעו מצבי חיכוך שנובעים מחוסר הבנה.

סוכם כי נציגי חסידות ברסלב יפעלו להעביר בהקדם פילוח על הטיסות הצפויות דרך מולדובה, פולין, רומניה, הונגריה וסלובקיה, הגובלות באוקראינה, בכדי לתאם באופן מיטבי עם השלטונות המקומיים את ייעול ביקרות הדרכונים במעבר לאוקראינה.

כמו כן, הוזמנו לפגישה נציגי חסידות ברסלב, ראש העיר ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, חבר מועצת העיר צפת, נחמן גלבך, יו"ר מזכירות חסידי ברסלב, נחמן בן שעיה, מנכ"לית קהילת חסידי ברסלב יבנאל, הרבנית ריימונד, ויו"ר מועצה דתית יבנאל, עמרם ריימונד.

מאיר פרוש מלחמת אוקראינה רוסיה שר החוץ ברסלב אומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד