ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
ההכרה בסהרה וההשלכות

בכיר מרוקאי: "ההחלטה הישראלית מחזקת את רמת האמון בין המדינות"

סגן יו"ר הפרלמנט המרוקני אמר שמצופה שהביקור המתוכנן של ראש הממשלה במרוקו ופגישתו עם המלך יפתחו אופקים לא רק בתחומים רבים ביחסים בין שתי המדינות, אלא גם בכל מה שקשור לתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים

בכיר מרוקאי: "ההחלטה הישראלית מחזקת את רמת האמון בין המדינות"
מלך מרוקו/בנימין נתניהו צילום: פלאש 90

מוחמד אוזין, סגן יו"ר הפרלמנט המרוקני וראש מפלגת התנועה העממית, אמר לרועי קייס בתוכניתה של אסתי פרז 'בחצי היום' ברשת ב', מרבאט בעניין ההכרה הישראלית בסהרה המערבית כשטח מרוקו: "מלוא ההערכה והכרת תודה לממשלה בישראל שעמדה באופן ברור לצד הצדק, האמת והלגיטימיות ועמדה במחויבויות שלה".

בתשובה לשאלה על ההשפעה של המהלך על היחסים בין המדינות, אמר סגן יו"ר הפרלמנט המרוקני כי ההכרה הישראלית כבר יצרה תזוזה והתפתחויות בראשן ההזמנה של מלך מרוקו לראש הממשלה, נתניהו, לבקר בממלכה: "ההחלטה הישראלית מחזקת רמת האמון בין המדינות".

לדבריו, ההכרה הישראלית יכולה להתניע מחדש את תהליך השלום בין ישראל לבין הפלסטינים. הוא משיב למי שרואים באופן שלילי את ההכרה הישראלית כי למרוקו יש ריבונות מלאה, את מוסדותיה ואת הבחירות שלה והיא חופשית לבחור את מדיניות החוץ שלה, את יחסיה והשותפויות שלה כדי לקדם את האינטרסים שלה.

סגן יו"ר הפרלמנט המרוקני גם ציין כי מצופה שהביקור של ראש הממשלה נתניהו במרוקו ופגישתו עם המלך יפתחו אופקים לא רק בתחומים רבים ביחסים בין שתי המדינות, אלא גם בכל מה שקשור לתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים.

בתשובה לשאלה האם המחווה הישראלית תקל על כינוס פורום הנגב של ישראל ומדינות הסכמי אברהם שהיה אמור להתקיים במרוקו לאחרונה ונדחה בעקבות ההסלמה בשטחים הפלסטיניים. השיב סגן יו"ר הפרלמנט המרוקני כי הדחייה קשורה להחלטה של מרוקו לספק את האווירה המתאימה לקיומו וכדי להביא להצלחתו.

ראש הממשלה נתניהו מרוקו פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד