כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
התקרה קרסה

מרכז יהודי באוקראינה ניזוק מתקיפה רוסית קטלנית

פגיעת טילים רוסית גרמה נזק משמעותי למשרדי אגודה יהודית 'הלל' באודסה אוקראינה. טיל הרס את הדלת ואת חלונות המשרד והתקרה קרסה, אך איש לא היה בבניין באותה עת

מרכז יהודי באוקראינה ניזוק מתקיפה רוסית קטלנית
מתקנים את הנזק צילום: אגודת הלל הבינלאומית

מטח טילים רוסי גרם נזק משמעותי למשרדי אגודת הסטודנטים היהודית "הלל אינטרנשיונל" באודסה אוקראינה, כך נמסר מטעם האגודה. זאת הפעם השנייה שבניין האגודה באוקראינה ניזוק מאש רוסית מאז תחילת המלחמה בשנה שעברה. הסניף של האגודה בעיר חרקוב נהרס בהפגזה רוסית בשנה שעברה.

עד המלחמה הייתה חרקוב ביתם של קהילה יהודית גדולה יחסית שמנתה כ-45,000 איש ואישה. לפני שכוחות רוסים פלשו לאוקראינה ב-24 בפברואר 2022, סניף הלל פעל בחרקוב, אבל הפצצות רוסיות בשנה שעברה הרסו את הבניין שבו היה מטה אגודת הסטודנטים של הלל, והבניין נהרס כליל.

האגודה פועלת בקמפוסים במכללות ותומכת בקהילות יהודיות ובסטודנטים במקומות שונים בעולם, כולל אוקראינה, האגודה דיווחה על הנזק ברשתות החברתיות. מסתבר כי טיל הרס את הדלת ואת חלונות המשרד וכי התקרה קרסה, אך איש לא היה בבניין באותה עת.

"אני מקווה שנוכל לחזור לפעילות בהקדם האפשרי", אמר אוסיק אקסלרוד, מנהל בכיר בארגון, בהצהרה. הארגון פרסם סרטון שמופיע בו נראה מנוף בנייה שכבר נמצא במקום ופועל לתיקון הנזק.

עוד נאמר: "כואב לנו הלב לשתף את הידיעה כי למשרדי הלל אודסה נגרם נזק משמעותי מפגיעת טילים רוסית ביום ראשון. הדלת והחלונות של אגודת אודסה נשברו וחלקים מהתקרה קרסו. למרבה המזל איש לא היה בבניין כשהטיל פגע ולא היו נפגעים. אגודת הלל אודסה ממשיכה להפעיל תוכניות חיוניות לסטודנטים יהודים ולאנשי הקהילה לאורך כל המלחמה".

מלחמת אוקראינה רוסיה אודסה חרקוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד