ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
התחרפנו לגמרי

ההגנה רוצה להוציא את גופתו של אביו של היורה בבית הכנסת בפיטסבורג

עורכי הדין טוענים שהרוצח הנאצי שרצח 11 יהודים סובל ממחלת נפש כמו אביו שמת ב-1979. ורוצים להוציא את גופת אביו כדי להוכיח זאת

ההגנה רוצה להוציא את גופתו של אביו של היורה בבית הכנסת בפיטסבורג
בית קברות צילום: pixabay

עורכי דינו של החמוש הנאצי שטבח ב-11 בני אדם בבית כנסת בפיטסבורג ב-2018 ביקשו אישור מבית משפט להוציא את גופת אביו שמת מזמן.

עורכי דינו של רוברט באוורס הרוצח רוצים שהגופה תוצא לבדיקת DNA לאחר שהתובעים הפדרליים העלו שאלות לגבי אביו במהלך שלב הענישה במשפטו של באוורס בגין הטבח ב-2018 בבית הכנסת "עץ החיים".

באוורס, נהג משאית בן 50, הורשע ביוני ב-63 סעיפים פליליים במתקפה האנטישמית הקטלנית ביותר במדינה. חבר מושבעים פדרלי צריך להחליט אם לגזור עליו עונש מוות או מאסר עולם ללא אפשרות שחרור.

ההגנה, שניסתה להראות שלבאוורס יש היסטוריה משפחתית של מחלות נפש, הציגה ראיות לכך שאביו, רנדל באוורס, אובחן כחולה סכיזופרניה. ההגנה טוענת שגם רוברט באוורס לוקה בסכיזופרניה ופתח באש לעבר בית הכנסת מתוך אמונה הזויה שיהודים עוזרים לבצע רצח עם בלבנים.

אביו רנדל באוורס מת ב-1979 בכלא בשל מעשים פליליים. במשפט בשבוע שעבר ביקשו התובעים להטיל ספק בשאלה האם הוא אביו הביולוגי של רוברט באוורס. ההגנה ביקשה משופט ביום שלישי לוודא את העניין על ידי הוראת הוצאת גופתו של רנדל באוורס.

ההגנה, ביקשה מחבר המושבעים לא לתת עונש מוות לבאוורס, היא ניסתה להראות שלבאוורס הייתה ילדות טראומטית עמוקה המאופיינת בהתעללות והזנחה, מנגד התובעים טוענים כי באוורס מלא בשנאה כלפי יהודים ובמשך שישה חודשים הוא תכנן את הפיגוע בבית הכנסת.

הרשויות צפויות לערער על בקשת ההגנה להוצאת גופתו של רנדל באוורס מהקבר.

 

בית קברות פיטסבורג אנטישמיות בארה"ב נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד