כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חודש הרחמים

יש תאריך לדיון באי כינוסה של הוועדה לבחירת שופטים

שלושה שופטים מבית המשפט העליון ידונו בעתירות שמבקשות להורות לשר המשפטים לוין לכנס את הוועדה לבחירת שופטים | הדיון ייערך בתחילת ספטמבר

יש תאריך לדיון באי כינוסה של הוועדה לבחירת שופטים
אילוסטרציה צילום: דוברות הרשות השופטת

שופטי בית המשפט העליון ענת ברון, דוד מינץ ויוסף אלרון, הם אלו שידונו בעתירות שמבקשות משר המשפטים יריב לוין לכנס את הוועדה לבחירת שופטים, כך נמסר מבית המשפט. הדיון בעתירות נקבע ליום חמישי כ"א אלול, 07.09.2023 בשעה 9:00.

על פי אחת העתירות, שהוגשה לבג"ץ ע"י 'יש עתיד', "ההחלטה לא לכנס את הוועדה מנוגדת לדין ומהווה ניסיון לשתק את הרשות השופטת. מדובר גם בהחלטה בלתי סבירה באופן קיצוני, אך גורלה של עילת הסבירות מצוי בידי הממשלה אז מיקדנו את הטיעונים בחוסר סמכות".

במפלגה הוסיפו כי "מדובר גם בהחלטה שהינה בלתי סבירה באופן קיצוני. אולם, הואיל ומדובר במקרה מובהק של חוסר סמכות, והואיל ובעת הזו גורלה של עילת הסבירות - אבן יסוד במשפט המנהלי הישראלי - מצוי אף הוא בידי הממשלה אחרי שהעבירו אתמול באופן דורסני וחד צדדי את ביטול עילת הסבירות, מצאנו לנכון למקד טיעוננו בטענות בנוגע לחוסר סמכות".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר כי "לא יתכן שראש הממשלה לא מסוגל להשתלט על שר המשפטים שלו ולהודיע לו לכנס את הוועדה למינוי שופטים. זו פגיעה ממשית באזרחי ישראל, זו פגיעה מקצועית במערכת המשפט ופגיעה בערכי הדמוקרטיה. זו פגיעה ממשית באזרחים, פגיעה מקצועית במערכת המשפט ופגיעה בדמוקרטיה".

 

ועדה לבחירת שופטים בגץ יריב לוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד