ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
"נזקים אדירים"

לאחר השביתה, הורים לילד חולה תובעים את ההסתדרות

חולים רבים שרופאים סרבו להעניק להם טיפולים, בדיקות וניתוחים בשביתה אתמול, נערכים כעת להגשת תביעות משפטיות. הוריו של ילד בן 8 שרופאים סרבו לתת לו טיפול רפואי פנו אל ההסתדרות הרפואית בדרישה לפיצויים בגין השביתה הלא חוקית

לאחר השביתה, הורים לילד חולה תובעים את ההסתדרות
מחאת הרופאים צילום: ההסתדרות הרפואית

תביעת נזיקין ראשונה נגד ההסתדרות הרפואית: הוריו של לביא אילוביץ' (8) שהרופאים בשניידר סרבו לתת לו טיפול רפואי פנו אל ההסתדרות הרפואית בדרישה לפיצויים בגין השביתה הלא חוקית שזכתה לביקורת חריפה בבית הדין לעבודה. בכוונתם לתבוע את נציגות הרופאים על "רשלנות מהמעלה הראשונה שגרמה לנזקים אדירים", כך מדווח יאיר קראוס במקור ראשון.

הוריו של לביא כתבו במכתב ההתראה: "לא ניתן להשלים עם מצב שבו הגוף שאחראי על הרופאים בישראל יעשה שימוש בכוח שיש בידי הרופאים – כוח לרפא ולעשות טוב – כדי להעביר מסר פוליטי, בעניין שאין לו כל קשר לתנאי עבודתם, וזאת בלי הודעה מספיקה מראש הנדרשת על פי חוק, ומידיעה ברורה שהחולים יפגעו מכך".

ההורים מאשימים כי "הר"י הפעילו את היכולת שלהם, להשבית את מערכת הבריאות, באופן רשלני ופושע, תוך זלזול בנו, ובעיקר בבן שלנו. כמו שנמסר לנו, ההנחיה שהועברה למרפאה הייתה גם לא להודיע מראש למטופלים על השביתה, מה שמלמד על רשלנות וחוסר תום לב חמורים עוד יותר".

עוד דווח, כי בדומה להורים של לביא - חולים רבים שרופאים סרבו להעניק להם טיפולים, בדיקות וניתוחים בשביתה אתמול (שהתקיימה בשל החקיקה לצמצום 'עילת הסבירות'), נערכים כעת להגשת תביעות משפטיות רבות נגד הר"י בדרישה לפיצויים בגין נזקי ההשבתה. כזכור בית הדין לעבודה קבע כי שביתת הרופאים לא הייתה מוצדקת.

בתוך שבוע, במידה ובהר"י לא ייענו לדרישת הוריו של נעם לפיצוי בסך 25,000 ש"ח, בכוונתם לפנות לבית המשפט שיחייב את ארגון העובדים בתשלום הכספים. זאת גם בתקווה כי מצבו לא יחמיר בשל סירוב הרופאים לטפל בו והנזקים מכך לא יהיו משמעותיים יותר.

רופאים שביתה עילת הסבירות הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד