כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אחרי מוד'יס

חברת דירוג האשראי S&P בדו"ח מיוחד: החקיקה מסכנת את כלכלת ישראל

חברת הדירוג S&P האמריקנית פירסמה דו"ח בו היא מזהירה מפני השלכות חקיקת הרפורמה המשפטית. יחד עם זאת, לפי שעה היא אינה משנה את דירוג האשראי של ישראל

חברת דירוג האשראי S&P בדו"ח מיוחד: החקיקה מסכנת את כלכלת ישראל
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

אחרי מוד'יס: חברת S&P האמריקנית פירסמה דו"ח בו הזהירה מהשלכות חקיקת הרפורמה המשפטית על כלכלת ישראל: "הרפורמה המשפטית השנויה במחלוקת עלולה להחמיר את העימותים הפנימיים בישראל ולהעיב על הצמיחה הכלכלית בטווח הבינוני".

עוד נכתב: "אנו מעריכים שהקיטוב הפוליטי הפנימי יישאר מוגבר בחודשים הקרובים. נכון לעכשיו לא ברור מהם הסיכויים לאימוץ חלקים אחרים של הרפורמה המשפטית". יחד עם זאת, החליטה החברה לא לשנות את דירוג האשראי של ישראל לפחות לעת עתה.

נזכיר כי ביום שלישי מודי'ס, הסוכנות שהייתה הראשונה לשנות את דירוג האשראי של ישראל, פרסמה דו"ח חריג, מחוץ למסגרת הזמנים הרגילה, בו היא מתייחסת לכאוס הפוליטי והחברתי השורר במדינה במהלך החודשים האחרונים מאז החלה חקיקת חוקי הרפורמה המשפטית.

מודי'ס מזהירה כי המשך החקיקה המשפטית יפגע באיזונים ובבלמים בישראל וכי ייתכן "סיכון משמעותי לפגיעה בכלכלה". בנוסף, בדו"ח הסוכנות מדגישה כי תתכן פגיעה עיקרית בענף ההייטק וירידה משמעותית בהשקעה בענף מאז ההכרזה על הרפורמה.

מודיס הרפורמה המשפטית דירוג אשראי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד