כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
האלימות כלפי המפגינים

תלונות למח"ש נגד הקצין: בן גביר מגבה ותוקף הפרקליטות

בעקבות סדרת תלונות למח"ש נגד סנ"צ יאיר חנונה, מפקד יס"מ תל אביב בגין אלימות כלפי מפגינים מצד המשטרה, השר בן גביר יוצא להגנתו וטוען שבפרקליטות מנסים להלך אימים על "קצין מצטיין, רק משום שפעל לאכיפת החוק בנחישות" | בפרקליטות מגיבים לשר: "כל נסיון להפעיל לחצים מטעמים לא עניינים לא יצלח"

תלונות למח"ש נגד הקצין: בן גביר מגבה ותוקף הפרקליטות
השר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שלוש תלונות הוגשו למחלקה לחקירות שוטרים נגד מפקד יס"מ תל אביב סגן ניצב יאיר חנונה על ידי מפגיני השמאל נגד הרפורמה המשפטית ברקע הטענות על התגברות האלימות כלפי מפגינים מצד המשטרה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מגיב הערב ומגבה את סנ"צ חנונה ומזכיר: "בפרשת מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל, ראש מח"ש קרן בר מנחם טייחה את החקירה מיד ועשתה כל שבידיה כדי למנוע את גילוי האמת. מנגד, בחסימות כבישים מרכזיים בלתי חוקיות, המתמשכות מזה חודשים, מח"ש מנסה כעת להלך אימים על מפקד יחידת היס"מ של מחוז תל אביב, קצין מצטיין, רק משום שפעל לאכיפת החוק בנחישות".

הוא הוסיף ואמר: "אני מגבה את הקצין המסור, את מפקד המחוז ואת כל שוטרי משטרת תל אביב בעבודתם החשובה למנוע את השיבוש המתמשך של הסדר הציבורי אותו מנסים מחוללי החסימות ליזום".

סנ"צ יאיר חנונה בעת מעצרו של משה רדמן ממנהיגי המחאה. צילום: חיים גולדברג, פלאש 90.

"מח"ש היא חלק מפרקליטות המדינה - אותה פרקליטות שבתקופת ההתנתקות הגישה מאות כתבי אישום ושלחה נערות צעירות למעצרים עד תום ההליכים בגין חסימות כבישים, שכעת מעלימה עין בכוונה מעבריינות ומעודדת בקריצה את הפרות הסדר הציבורי". כך השר בן גביר.

הפרקליטות הגיבה לדברי בן גביר כי מח"ש מנסה להלך אימים על מפקד יס"מ תל אביב יאיר חנונה ומסרה לכתבי המשפט: "כל נסיון להפעיל לחצים מטעמים לא עניינים לא יצלח, דוחים מכל וכל את הנסיון להטיל דופי במח"ש".

איתמר בן גביר פרקליטות המדינה הפרקליטות מחש המחלקה לחקירת שוטרים אלימות שוטרים אלימות משטרתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד