י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ערכים משותפים

סקר חדש: אמריקאים רואים בישראל בעלת ברית עליונה

רוב האמריקאים רואים בישראל את בעלת ברית העליונה של ארה"ב ומדגישים את הערכים המשותפים של המדינות. כך על פי סקר חדש בארה"ב. יותר רפובליקנים ועצמאיים כינו את ישראל כבעלת הברית הבכירה של ארה"ב מאשר דמוקרטים  

סקר חדש: אמריקאים רואים בישראל בעלת ברית עליונה
דגלי ארצות הברית צילום: unsplash

רוב אמריקאים רואים בישראל את בעלת הברית העליונה של ארה"ב ומדגישים את הערכים המשותפים של המדינות ואת קשרי ההגנה בין המדינות, כך על פי סקר של מרכז המחקר של Pew. הסקר מגיע בזמן שהממשלה מבקשת לשנות את מערכת המשפט, מה שמסעיר את וושינגטון ואת הקהילה היהודית בארה"ב.

94% מהנשאלים אמרו שהיחסים הביטחוניים של שתי המדינות הם חלק מכריע מהברית, 79% אומרים שערכים משותפים הם מכריעים, ו-68% ציינו קשרים כלכליים. יותר רפובליקנים ועצמאיים כינו את ישראל כבעלת הברית הבכירה של ארה"ב מאשר הדמוקרטים.

ישראל ממוקמת במקום השלישי כבעלת ברית הבכירה בארה"ב, אחרי בריטניה וקנדה, על פי הסקר. ארבעה אחוזים מהנשאלים אומרים שישראל בעלת ברית הבכירה של ארה"ב, בעוד 22% ציינו את בריטניה, ו-6% אמרו קנדה. ברשימה נמצאות גרמניה, סין, יפן, האיחוד האירופי וצרפת.

הסקר מגלה שהאמריקאים רואים בסין את האיום המוביל על ארה"ב, ואחריה רוסיה, צפון קוריאה. אף מדינה אחרת לא נתפסת כסכנה משמעותית.

גם הדמוקרטים וגם הרפובליקנים מזהים את סין כאיום הגדול ביותר שעומד בפני המדינה, אך בכל זאת קיימים הבדלים מפלגתיים ואידיאולוגיים משמעותיים בשאלה זו. כ-61% מהאמריקאים בני 65 ומעלה מכנים את סין כאיום הגדול ביותר העומד בפני ארה"ב, לעומת 36% מבני 18 עד 29.

 

 

סקר ארה"ב סין ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד