כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
סייר בתערוכת נשק

שר ההגנה הרוסי בביקור נדיר בקוריאה הצפונית

הסנקציות הכבדות על רוסיה, הביאו את פוטין להגברת השותפות עם מדינות נוספות בציר הרשע, ועל רקע זה הגיע אתמול שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו לביקור נדיר בקוריאה הצפונית וצפה בתערוכת נשק

שר ההגנה הרוסי בביקור נדיר בקוריאה הצפונית
שר ההגנה הרוסי בביקור בצפון קוריאה צילום: צילום מסך

הסנקציות הכבדות על רוסיה, דוחקות אותה להגברת השותפות עם מדינות נוספות בציר הרשע, ועל רקע זה הגיע אתמול שר ההגנה הרוסי סרגיי לביקור ראשון מסוגו בקוריאה הצפונית, שם סייר יחד עם הרודן המקומי קים ג'ונג און, בתערוכה המציגה נשק מתקדם מתוצרתה של פיונגיאנג.

על פי הדיווחים ברוסיה עצמה, הפעם האחרונה שבה שר הגנה רוסי ביקר בפיונגיאנג היתה לפני התפרקותה של ברית המועצות. לצד שויגו וקים ג'ונג און סיירו בתערוכה גם בכירים שנשלחו מסין במיוחד כדי לחלוק כבוד לקים, ולהתעניין בנשק שיש לו להציע.

חלק מרכזי בתערוכה הוקדש למל"טים שמייצרת קוריאה הצפונית, מלטי תקיפה ומל"טים מתאבדים, שאותם מייצרת פיונגיאנג כחלק מהמרוץ העולמי לנשק בלתי מאויש. כמו כן הוצגו בתערוכה טילים בליסטיים לטווחים שונים, אותם פיתחה קוריאה הצפונית כנגד החלטת מועצת הבטחון של האו"ם, לאחר שמועצת הבטחון, ובכלל זה גם רוסיה וסין, אסרה זאת מכל וכל, ובעקבות כך גם הוחרפו מאוד הסנקציות שהוטלו על קוריאה הצפונית.

ההערכה היא שרוסיה מעוניינת באספקה אינטנסיבית של נשק מתקדם, בגלל חוסר היכולת שלה להתמודד מול הנשק המערבי שבו מציידות ארה"ב ואירופה את אוקראינה מאז תחילת המלחמה.

המנהיג הקוריאני הרוויח גם הוא אישור סמוי לטיליו הבליסטיים כאשר הציגם לפני שוויגו, דבר שהיו נמנעים בעבר מלהציג בפני שליחים רוסיים. הדובר לביטחון לאומי האמריקני ג'ון קירבי אמר, כי הביקור של רוסיה בצפון קוריאה אינו מפתיע, שכן זה לא סוד שהיא פונה למדינות שונות לצורך סיוע מלחמתי, בשל הקושי בו היא נתונה להצטייד בנשק מלחמתי.

יצוין, כי האירועים הללו באים ברקע המתנתה של ארה"ב לקבל תגובה מצפון קוריאה באשר לגורלו של החייל האמריקני טרוויס קינג, שחצה מוקדם יותר
החודש את הגבול מהדרום לתוך המדינה ושוהה מאז במעצר.

צפון קוריאה מלחמת אוקראינה רוסיה טיל בליסטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד