כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
המרד בליכוד מתרחב

אדלשטיין: "הסיפור שכל פעם מישהו שם וטו בקואליציה ומאיים כשיש פשרה - נגמר"

הסערה בליכוד נמשכת: אחרי ח"כ אלי דלל, גם ח"כ יולי אדלשטיין מבכירי וותיקי המפלגה הבהיר הערב בריאיון כי "הסיפור שכל פעם מישהו שם וטו בקואליציה ומאיים כשיש פשרה - נגמר". במקביל אומר השר אופיר אקוניס: "אוותר על תפקידי בממשלה לטובת ממשלת אחדות לאומי"

אדלשטיין: "הסיפור שכל פעם מישהו שם וטו בקואליציה ומאיים כשיש פשרה - נגמר"
נתניהו, אדלשטיין וגלנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הסערה בליכוד נמשכת: יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין הבהיר בריאיון 'לחדשות 12' כי, "הסיפור שכל פעם מישהו שם וטו בקואליציה ומאיים כשיש פשרה - נגמר".

אדלשטיין אמר בריאיון הנרחב שהעניק לחדשות 12: "אני לא מתאם את הדברים שלי, דיברתי על עצמי. שמחתי גם לשמוע את חה"כ דוד ביטן מתבטא בנושא. אני מבין שיש עכשיו עוד נוספים שלמדו את הלקחים. אני רואה את הדיבורים על מחנאות ועל התארגנות פוליטית, אנחנו כרגע חפצי חיים, יש פה עם ומדינה וצריך לעשות הכול כדי לא להעמיק את הקרע, לא בצה"ל ולא בשום מקום אחר".

לדבריו, "אני מדבר בשם עצמי. לא תיאמתי ולא ארגנתי וזה לא מחנה, ואני חושב שכולם למדו את הלקחים. זו המציאות החדשה. אני חושב שאפשר לעשות שינויים בהסכמה רחבה ואם אין הסכמה אז בניסוח שמקובל על רוב הציבור, אבל אסור להתנהל בצורה כזו שמישהו באיומי פרישה קובע מה יעבור. כל מיני אנשים כאן תפסו לעצמם יותר מדי עמדת וטו. נעשתה כל טעות אפשרית. שפכנו דלק למדורה של המחאה ואסור לחזור על טעויות".

על השאלה האם אמר זאת לראש הממשלה נתניהו אמר: "כל הזמן. אני, על סמך השיחות שלי עם רה"מ, הבנתי שהוא מבין את האירוע ושהוא מחפש נוסח מתאים ו/או הסכמה. לצערי הרב זה לא קרה. למה זה לא קרה? צריך לשאול אותו. אני תמיד בעד ממשלות רחבות, אז תמיד יש פחות תלות בגורם כזה או אחר".

אדלשטיין הבהיר: "לא אמרתי לרגע שעוצרים, אלא שאפשר לעשות שינויים וצריך לעשות שינויים בצורה חכמה".

על השאלה האם יש כשירות בצה"ל אמר: "אנחנו עוקבים אחר כשירות ומוכנות של צה"ל לא רק בעקבות המשבר הנוכחי. אנחנו מקווים שמתקרבים בכיוון הנכון, לא על כל שאלה יש תשובה ממצה. כרגע זימנתי את הוועדה ליום שני - ניפגש בקריה עם שר הביטחון ונשמע את כל העדכונים האחרונים.

לפי ההתרשמות שלי, וככה גם שמענו מהרמטכ"ל, זה לא שהיום צה"ל לא כשיר, אבל יכולות להיות השלכות לעתיד. אני מקווה שנחסום את התרבות הזו שאפשר לסרב כי לא מסכימים עם משהו או לא אוהבים את הממשלה, והיא לא תחדור לתוך צה"ל".

לדבריו, "כל מי שחותם על מכתב או מודיע - זה לא שהוא היום נקרא למילואים. עמדת הרמטכ"ל היא שרק מי שנקרא למילואים ולא התייצב הוא באמת סרבן. מי שחתם על עצומה כזו או אחרת, לרוב מדובר באנשים שמבחינת הגיל הם לא בחובה של מילואים אלא בהתנדבות. בסדיר ובמילואים הפעילים אנחנו פחות רואים את התופעה הזו".

שר המדע אופיר אקוניס אמר בריאיון ל'חדשות 13', על הדד ליין שהציב נתניהו להסכמות (סוף נובמבר): "אומר על דעתו של ראש הממשלה, אין תאריכים קדושים". אקוניס הוסיף: "אוותר על תפקידי בממשלה לטובת ממשלת אחדות לאומי".

נזכיר כי ביום שישי ח"כ אלי דלל מ'הליכוד' הודיע כי יתמוך בהמשך חקיקת הרפורמה המשפטית רק במידה ותהיינה הסכמות. דלל היה הח"כ הראשון בליכוד שמודיע על כך באופן רשמי.

דלל כתב: "בשבוע זה ציינו את תשעה באב. שבוע של חשבון נפש. שבוע שבו עלינו ללמוד מלקחי העבר וחורבן הבית. בתקווה לאחות את השבר הנוראי בעם ישראל, לנוכח האתגרים הרבים וכאשר טובת מדינת ישראל ואחדות עם ישראל לנגד עיניי, אני מודיע שאתן את ידי רק למהלכים אשר יושגו בהסכמה לאומית רחבה. שבת שלום ומבורך לכל עם ישראל".

יולי אדלשטיין אופיר אקוניס הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד