כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
איומי סרק?

במשרד האוצר קיימו דיון לקראת "מרד מיסים"

במשרד האוצר קיימו דיון באשר להיתכנות של מרד מיסים באמצעות הפחתת תשלומי המקדמות לשנת המס • מנהל רשות המיסים: לא רואים ירידה בתשלומי המקדמות של החברות, איומים כאלו לא צלחו גם בעבר

במשרד האוצר קיימו דיון לקראת "מרד מיסים"
רשות המיסים צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

מתכוננים לתרחיש הקיצון: נוכח השיח ההולך וגובר ברשתות החברתיות, שכולל קריאות של חברות למרד מיסים באמצעות הפחתת תשלומי המקדמות לשנת המס, בכירי הנהלת משרד האוצר קיימו דיון באשר להיתכנות של סיטואציה מסוג זה ושל המשמעויות שלו. כך דווח ב'כאן 11'.

אחד מחברי הנהלת משרד האוצר, העלה לקבוצת הוואטסאפ של חברי הנהלת המשרד, סרטון של אנשי המחאה נגד החקיקה במערכת המשפט, בו אנשים קוראים למרד מיסים. ראש רשות המיסים, ערן יעקב, הגיב לסרטון ואמר שנכון לעכשיו הנתונים לא מראים הפחתה של תשלומי המקדמות. יעקב הוסיף כי בשנים עברו נשמעו איומים דומים ובמבחן המציאות הם לא עבדו.

בשבוע שעבר הודיעה חברת דירוג האשראי מודי'ס כי הסיכון למשבר חוקתי בישראל גובר וכי הנתונים מדאיגים. בהודעה מיוחדת שפרסמה החברה, היא הזהירה כי לשינויים המשפטיים יהיו השלכות שליליות על כלכלת ישראל. ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר סמוטריץ' אמרו בתגובה כי הודעת סוכנות הדירוג מודי'ס רגעית, וכי כשהאבק יתפזר יתברר שכלכלת ישראל חזקה מאד.

גם סוכנות דירוג האשראי S&P הלכה בדרכה של סוכנות מודי'ס והזהירה אף היא השבוע את המשקיעים מהשלכות החקיקה המשפטית. עם זאת, S&P נמנעה מלהוריד את דירוג האשראי של ישראל. "הרפורמה השנויה במחלוקת עלולה להחריף את העימות הפנימי בישראל ולהעיב על הצמיחה הכלכלית בטווח הבינוני", נכתב במסמך שפרסמה הסוכנות.

משרד האוצר רשות המיסים תשלום מיסים העלמת מיסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד