כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
במקרה של עימות עם טיוואן

ארה"ב חוששת שהסינים שתלו תוכנה זדונית שתשבש את צבא ארה"ב

ארה"ב חוששת מתוכנה זדונית סינית שהושתלה בארה"ב שעלולה לשבש פעולות צבאיות אמריקאיות. גורמי מודיעין אמריקאים מאמינים שהתוכנה הזדונית עלולה להעניק לסין את הכוח לשבש או להאט את הצבא האמריקאי או לשבש פעולות אספקה במהלך עימות סיני נגד טיוואן  

ארה"ב חוששת שהסינים שתלו תוכנה זדונית שתשבש את צבא ארה"ב
מתקפת סייבר, אילוסטרציה צילום: freepik

ממשל ביידן מחפש קוד מחשב זדוני שסין החדירה עמוק בתוך הרשתות השולטות ברשתות החשמל, מערכות התקשורת ואספקת המים בבסיסים צבאיים בארצות הברית וברחבי העולם, כך לפי גורמי צבא, מודיעין וביטחון לאומי אמריקאי ששוחחו על ה'ניו יורק טיימס'.

גילוי התוכנה הזדונית העלה חשש שהאקרים סינים, שכנראה עובדים עבור צבא סין, הכניסו קוד שנועד לשבש את הפעולות הצבאיות של ארה"ב אם בייג'ין תתקוף נגד טייוואן בשנים הקרובות.

"התוכנה הזדונית", אמר אחד מפקידי הקונגרס, היא בעצם "פצצת זמן מתקתקת" שיכולה לתת לסין את הכוח להפריע או להאט את פריסת הצבא האמריקאי או לפגוע בפעולות הצבא על ידי ניתוק חשמל, מים ותקשורת לבסיסי צבא ארה"ב. אבל ההשפעה שלו יכולה להיות הרבה יותר רחבה, מכיוון שאותה תשתית מספקת לעתים קרובות מים וחשמל ותקשורת לבתים ועסקים של אזרחים אמריקאים רגילים, כך לפי גורמים אמריקאים.

הרמזים הציבוריים הראשונים למסע התוכנות הזדוניות החלו להופיע בסוף מאי, כאשר מיקרוסופט אמרה שהיא זיהתה קוד מחשב מסתורי במערכות תקשורת בגואם, אי אוקיינוס ​​השקט עם בסיס אווירי אמריקאי עצום, ובמקומות אחרים בארצות הברית. אבל התברר שזה רק החלק הצר של הבעיה שמיקרוסופט יכלה לראות דרך הרשתות שלה.

פקידים אמריקאים ומומחי תעשייה אמרו במהלך החודשיים האחרונים כי המאמץ הסיני חורג בהרבה ממערכות טלקומוניקציה. לדבריהם, המאמץ של ממשל ארה"ב לצוד את הקוד, ולמגר אותו.

לדבריהם, הבדיקות עד כה מראות שהמאמץ הסיני נראה נפוץ יותר במתקנים אמריקאים בחו"ל. אבל גורמים רשמיים מודים שהם לא יודעים את מלוא היקף הנוכחות של הקוד ברשתות ברחבי העולם, בין היתר בגלל שהוא מוסתר היטב.

גילוי התוכנה הזדונית היה בדיונים בשורה של פגישות בבית הלבן בחודשים האחרונים, כאשר בכירים מהמועצה לביטחון לאומי, הפנטגון, המחלקה לביטחון המולדת וסוכנויות הריגול של המדינה מנסים להבין את היקף הבעיה.

פקידי ממשל ביידן החלו לתדרך חברי קונגרס, כמה מושלי מדינה וחברות טכנולוגיה לגבי הממצאים, ואישרו כמה מסקנות לגבי פעולה נגדית ל"ניו יורק טיימס".

קיים ויכוח בתוך הממשל האם מטרת המבצע מכוונת בעיקר לשבש את הצבא, או את החיים האזרחיים באופן רחב יותר במקרה של מלחמה. אבל גורמים רשמיים אומרים שהחיפושים הראשוניים אחר הקוד התמקדו תחילה באזורים עם ריכוז גבוה של בסיסים צבאיים אמריקאים.

בתגובה לדיווח הבית הלבן פרסם הודעה שלא התייחסה לסין או לבסיסים הצבאיים.

"ממשל ביידן פועל ללא הפוגה כדי להגן על ארה"ב מכל שיבוש בתשתית הקריטית שלנו, לרבות תיאום מאמצים בין-סוכנויות להגנה על מערכות מים, צינורות, מערכות רכבת ותעופה, בין היתר", אמר אדם הודג', מהמועצה לביטחון לאומי.

החשש הסיני מהתערבות אמריקאית ניזון ככל הנראה מהצהרותיו של הנשיא ביידן במהלך 18 החודשים האחרונים, לפיהם יגן על טיוואן עם חיילים אמריקאים במידת הצורך.

שגרירות סין בוושינגטון פרסמה הצהרה לאחר פרסום הדיווח בעיתון, היא הכחישה שהיא עוסקת בפריצה והאשימה את ארצות הברית כ"עבריינית גדולה בהרבה". דובר השגרירות מסר: "סוכנויות הממשל הסיניות מתמודדות מדי יום עם מתקפות סייבר רבות, רובן מגיעות ממקורות בארה"ב, אנו מקווים שהגורמים הרלוונטיים יפסיקו להאשים את סין בהאשמות חסרות בסיס".

עוד דווח, כי כמה פקידים שקלו להשאיר את התוכנה הזדונית במקום, לעקוב בשקט אחר הקוד שמצאו ולהכין תוכניות לנסות לנטרל אותו אם הוא בכלל יופעל. ניטור הפריצות יאפשר להם ללמוד על כך יותר, ואולי להרגיע את ההאקרים הסינים שחדירתם לא נחשפה.

אבל בכירים בבית הלבן דחו במהירות את האפשרות הזו ואמרו שבהתחשב באיום הפוטנציאלי, הדרך הנבונה היא למחוק את התוכנה הזדונית הפוגעת מהר ככל שניתן למצוא אותה.

 

 

סין טיוואן ארה''ב תוכנה זדונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד